söndag 14 november 2010

Första dagen i Indien...

När vi kom till hotellet så fick jag och barnen äntligen slippa ur bilen. Barnen lekte intensivt och jag och Roger la oss för att vila. Roger endast en kort stund då han hade fullt program redan samma dag. Han skulle först registera sig hos FRO (Forenginers Registration Office) detta för att han skulle kunna öppna bankkonton och annat administrativt. Medans Roger väntade på tillståndet så fick Roger information om inkomstskatten på Ernst and Young. Sedan bar det av tillbaka till FRO för att hämta tillståndet. På ABBs kontor kom sedan bankmannen för att hjälpa Roger öppna bankkontot. Inga långa väntetider på ett fullt icke öppet bankkontor (Service är bara förnamnet).

Själv beställde jag upp frukost till mig och barnen och la mig och sova.

Roger fick sin dator första dagen (skulle aldrig ha inträffat i Sverige) och allting fungerade på en gång.

När Roger väl kom hem sent så ramlade han i säng och somnade, han hade redan sovit i bilen på väg hem av ren utmattning. (Tufft program en första dag efter att ha rest hela natten innan)

Jag och barnen var piggare och beställde upp mat till rummet och väckte Roger som snabbt åt lite mat och somnade om. Själv somnade jag tolv tror jag efter att först ha fått ett barn i taget att somna. Inte allt for lätt när både de och jag är jetlaggade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar