torsdag 18 november 2010

Nya tag...

Igår blev lite av ett antiklimax och jag saknade verkligen att inte kunna laga mat själv. Särskilt som barnen ville ha köttbullar och makaroner. :-) Lite svårt att få tag på i Indien.

I morse så kom Suresh tillbaka till hotellet då Roger jobbar där han skall jobba sedan, dvs lite närmare där vi bor. Så när barnen och jag ätit frukost nere i restaurangen så packade vi ihop oss, känns som om man flyttar varje gång man åker med barnen för alla grejer man måste ha med sig.

Vi tog i alla fall bilen till en lekpark där barnen kunde leka lite, säkerheten är inte riktigt som i en svensk lekpark men det fanns tillräckligt. Suresh sa att det var gratis ändå kom det fram en indier till mig för att försöka få 10 rupier, jag nekade eftersom Suresh sagt att det var gratis.

Efter leken i lekparken så tog vi bilen till Hyper City för att handla mjölken som jag glömde igår samt yogurt som tagit slut, bra för ungarna som blir hungriga. Normalt äter man vid 8-9 på kvällen vilket är aningen sent. Jag och Roger brukade äta relativt sent hemma i Sverige men åt vi efter 8 så var det alldeles för sent. Restaurangen på hotellet öppnar 7 vilket gör att man är vrålhungrig.

Efter Hyper City blev det hem till hotellet med kylvarorna, samt amma Olivia. Vi åkte sedan iväg en timme senare för att äta på Mc Donalds, 386 rupier för två happy meal och en kyckling wrap meal för mig.   Ca 60 kronor, helt okej eller hur...


Nu njuter jag av en stund för mig själv då både Olivia och Sebastian sover och Alexander leker.  Hoppas han kan börja skolan på måndag han behöver verkligen det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar