tisdag 16 november 2010

En tisdag på hotellrummet...

Idag har jag inte varit utanför rummet annat än för att äta frukost. Sebastian har lyckats dra på sig en förkylning och hostar och var allmänt hängig. Dessutom har Roger jobbat inne i stan (minst 1½ timme i bilen)vilket gör att Suresh våran chafför inte ville åka tillbaka till oss på hotellet.

Istället har barnen och jag lekt med lego och bilar. Alexander har på de dagar vi varit här lyckat göra sin lilla hörna med lika mycket "skräp" som vanligt. Han pratar om att han håller på att uppfinna saker och han samlar på sig kapsyler, plastpåsar tejp och papper etc.

Lite trist att behöva börja med mediciner till Sebastian igen (försöker förhindra förkylningsastman att bli så svår att han måste ha hjälp med andningen), tydligen har vi inte släpat hans mediciner i onödan. Vi hade en hel väska med bara mediciner med oss...

Anledningen att Roger jobbar inne i stan är att han går ett introduktionsprogram av något slag som kräver att han är på kontoret i stan, tydligen har "företaget" åtminstone 4 kontor här i Bangalore utspridda på olika ställen i stan. Jag är glad att Roger skall jobba i utkanten öst om staden i närheten av där vi skall bo. Det gör att han får kortare resväg till och från jobbet...

Imorgon skall vi registera oss hela familjen på FRO samma ställe som Roger gjorde sin första dag i landet. Alla utlänningar som bor i landet måste göra detta inom två veckor. Vad som händer om man inte gör det är lite oklart, tror att jag har läst på någon annans blogg att man kan få böter...

Så det blir tidig uppgång imorgon bitti...

5 kommentarer:

  1. Vad trist att Sebastian fatt en forkylning igen! Bra att Alexander hittat sin horna. Har ni fatt svar fran bostaden ni ville ha?Bra för er att Roger kommer att jobba narmare .Lycka till med registreringen!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst hela bloggen det kommer att bli roligt att följa er i Bangalore. Här är det 10 grader kallt med snö.Hundarna trivs ihop även om det låter om dem ibland. Athos slickar Gustafs öron det verkar som om han tycker det är skönt. Krama barnen från oss! Mamma o pappa

    SvaraRadera
  3. Vi har fått svar på bostaden, men allt är inte klart och vi vill inte ta ut något i förskott. Jag skriver på bloggen när allt är klart. Skall vi försöka höras på skype idag?

    SvaraRadera
  4. Cissi, låt inte Suresh bestämma om han vill eller inte köra tillbaka! Det bestämmer du/ni! Kram! Annelie

    SvaraRadera
  5. Jo jag vet, men jag och Roger orkade inte bråka för jag hade inte en egen telefon samt att jag hade inte egentligen ingen stans att ta vägen med barnen.

    SvaraRadera