söndag 14 november 2010

Flygtur nummer 2...

På nästa flight så satt inte Roger och jag ihop utan jag hade Olivia och Alexander hos mig och Roger satt med Sebastian nästan 15-20 rader ifrån. Det planet var inte lika stort men det gick bra då Alexander sov stora delar av flighten även om det körde ihop sig stundstals med blöjbyten och akutbesök på toaletten.

Jag och Roger började bli riktigt trötta och barnen började bli less så gick planet ner för landning och äventyret kunde börja på riktigt.

Vi hade meddelat att vi skulle behöva en riktigt stor bil då vi var många samt dessutom hade mycket bagage, Döm om vår förvåning när vi ser att blien som skulle hämta oss inte direkt skulle räcka. Efter många och långa diskussioner (inte av oss utan vår chafför och andra Indier) så kom vi fram till att jag och barnen och två stora icke fastspända väskor på takräcket skulle åka i vår bil (den vi kommer ha här nere i Indien) och Roger fick åka i en annan taxi med resten av bagaget.

Efter en nästan otroligt lång färd i bilen ifrån flygplatsen kom vi äntligen fram till vårat hotell som vi ska bo på tills vi har ordnat med vårt permanenta boende här i Indien. Att det tog så lång tid berodde på de icke fastspända väskorna och alla gupp i vägarna. För att inte väskorna skulle ramla av i guppen fick våran blivande chaffören som heter Suresh köra i krypfart över guppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar