måndag 14 februari 2011

Byxor inhandlade...

Roger ligger fortfarande däckad, han kommer inte jobba imorgon även om han var lite lite lite bättre än i lördags. När Olivia somnade vid lunchtid så tog jag de övriga barnen med mig till forum. Det har blivit betydligt varmare här i Bangalore och då fungerar inte jeans och låna byxor längre så jag behövde införskaffa lite bättre shortsliknade kläder som lämnar åtminstone vaderna bara i värmen.

Omvägen vi fick ta på väg hem ifrån TISB i torsdags när byn var avstängd
pga marknad i byn var en typisk guppig liten landsväg och ingen asfalt här inte...
Jag åkte till samma ställe som förut och hittade 6 par byxor (varför sex par undrar ni) men i butiken är det köp 2 få två och köp 3 få tre, antar att detsamma gäller för köp 4 få 4. Men jag hittade i alla fall 6 par som inte funkade hundraprocentigt men det visade sig att för en liten summa så fixade de till byxorna som jag vill ha det.

Ytterligare en landsbygdsbild, här slänger de upp säd som skall agnas för vinden, precis som man gjorde förr i tiden i Sverige, känns lite ålderdomligt även för Indien, men kanske det fungerar så här bland småbyarna.
Imorgon skall jag dit och prova dem och se om de blev som jag ville ha dem... Det är fantastiskt med Indien att man kan få saker till billig penning. Hoppas att de blir bra för jag behöver verkligen lite ombyten och jag kan sällan ha mina kläder mer än en dag för det kommer alltid spyor/mat/ eller smuts på kläderna. Hoppas bara att det inte blir för varmt även med dessa jeansliknande sakerna.

Ytterligare bilder ifrån våran omväg på väg hem ifrån TISB i torsdags, torrt men ändå blomstrande och lite lätt rödtonat efter den röda jorden som finns här. Man kan verkligen inte ana att våran oas Palm Meadows ligger i närheten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar