måndag 21 februari 2011

Magsjuka som var halsont...

Igår kväll så vart Alexander jättedålig, han spydde flera gånger och fick hög feber. Jag misstänkte magsjuka men idag när jag kollade honom i halsen insåg jag att han fått samma sjukdom som jag och Roger haft, vi åkte till doktorn och fick medicin direkt. När väl Alexander säger att han har ont i halsen då har han haft ont väldigt länge... Att han spyr i samband med förkylningar är ingen nyhet heller så jag borde väl insett det.

Veckans bukett som mormor/gammelmormor skulle velat ha...
Nannu har fortfarande ont i sitt finger och kan inte blöta ner det så jag var själv hemma tills Stella kom ifrån familjen Ös hem. Jag bytte alla lakan i alla sängarna utom Alexanders då jag bytte dem igår. Så förmiddagen gick åt att tvätta och hänga tvätt och bädda sängar och hålla Olivia glad samtidigt. Stella fick städa golven och diska.

Dessutom så tog jag Alexander till doktorn, har ännu inte hunnit sova ikapp nattvaket ifrån inatt. Gissa om jag vart glad när det ringde på dörren, det var blomsterkillen, han säljer snittblommor vid dörren och arrangerar buketten direkt i mina vaser. Tidigare har jag köpt själv utanför Palm Meadows men nu slog jag till. Kolla in min fina bukett med gula rosor och vita blommor till. Jag tänkte på mormor när jag köpte dem. Tänkte att hon skulle velat ha denna bukett. Mamma du kanske kan skriva ut en bild och skicka till mormor ifrån mig :-)

Jag skulle egentligen ätit lunch med A idag men jag hade ju Alexander sjuk hemma så vi ställde in. Istället blev det rester hemma till lunch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar