onsdag 23 februari 2011

Lunch på klubbhuset...

Med ett sjukt barn hemma så orkar man inte göra speciellt mycket. Särskilt som man har lilla Olivia hemma också och Nannu fortfarande inte jobbar pga fingret. Så efter att ha lämnat av Sebastian på dagis så åkte vi hem och jag fortsatte att tvätta all tvätt efter Alexanders äventyr dagen innan.

Vid lunchtid tog jag och Alexander oss till klubbhuset och åt deras goda spagetthi bolognese med gott vitlöksbröd till. Alexander åt nästan en hel vuxenportion själv. När jag sedan skulle ringa Manju så insåg jag att det inte alls gick för sig. SIM kort inaktiverat stod det i fönstret. F-----N tänkte jag. Jag stod där med Alexander och Olivia i bilbarnstolen.

Jag fick gå hem och släpa Olivia för hon är inte lätt numera och ringa Manju hemifrån våran ip-telefon. Gissa om man känner sig helt avskuren... Tydligen hade jag missat ett telefonsamtal ifrån Airtel där man skulle bekräfta adressen till telefonabbonemanget. Inte så konstigt med tanke på att det stod på Suresh och han är inte våran chaufför längre.

Det dumma var att jag inte fick behålla mitt gamla nummer samt att saldot snodde de ifrån mig också. Visserligen ingen förmögenhet men ändå. Det är principen.. Antar att jag stött på en bit av Indien....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar