onsdag 16 februari 2011

Slappardag hemma med sjuk man...

Idag, onsdag har jag inte gjort någonting förutom att lämna och hämta barn till och från skolan och dagis. Nannu var ledig idag så vi har byggt värsta diskberget. Det var någon form av national holiday så hon fick ledigt. Men jag orkade inte diska så hon får ta det i morgon istället. Tack och lov att man har diskmaskin i Sverige.

Nyfriserad Alexander äter mellanmål samt stulet godis ifrån skåpet.
Jag får dock ta hand om min stackars febriga rödögde make, 8 gånger per dag skall jag droppa någon form av ögondroppar i hans helt knallröda ögon. Han har det som här i Indien kallas "madras eye", någon form av ögoninfektion som tydligen är jättesmittsamt och vanlig här i Indien. Det gör tydligen väldigt ont att få ögondropparna för han kvider varje gång jag droppar i ögonen samt att ögonen tåras på honom.

Han är lite, lite bättre och det är skönt för mig för jag hade inte stått ut att lägga alla barnen helt själv igen. Han blir dock hemma imorgon också för han är långt ifrån bra ännu.

Nyfriserad Sebastian äter mellanmål samt stulet godis...
Ikväll åt vi lasangette som jag tagit med ifrån Sverige. Så himla gott. Imorgon bär det av till Leala Palace för att skaffa medlemskap i OWC (Overseas Womens Club) har inte kommit dit fastän jag varit här mer än 3 månader. Men nu är det dags...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar