söndag 27 februari 2011

Läkarbesök med Nannu

I fredags fick jag nog, när jag såg fingret på Nannu så insåg jag att hon inte kommer kunna ha båda händerna i vattnet nästa vecka heller. Med andra ord så tyckte jag det var dags och se om jag kunde göra något. Jag tog henne till våran numera familjedoktor. Alldeles utanför grinden till Palm Meadows på andra sidan ligger en läkarstation, den ser inte mycket ut för världen och man går uppför en smutsig trappa upp på övervåningen. Där möts man dock av en ung läkare som pratar bra engelska (förmodligen utbildad i england/usa).

Ramesh som läkaren heter kollade på Nannus finger, skrev ut två mediciner till henne och sa att hon skall komma för omläggning av bandaget varannan dag (precis som Sebastian fick göra med sin haka). Nu blir det på måndag först hon får lägga om det igen. Oavsett sedan skickade han ut oss till sin sköterska som la antiseptisk brun sörja på hennes öppna sår efter att ha tvättat av det. Nannu genomled det hela tappert för det gjorde nog rätt ont. Får se om det blivit bättre över helgen. Ramesh sa att det skulle ta fem dagar innan hon blev bra. Men jag tror att det tar längre tid vi får väl se. Nannu har haft problem med sitt finger i snart tre veckor.

Jag fick en lite bättre förklaring varför det uppstod, tydligen så kan man få i nagelbanden små sår och när dåligt vatten kommer i kontakt med dessa sår så bildas en infektion. Jag kan tydligen också drabbas om det skulle vara så att jag har otur. Nailbed infektion. Det känns rätt så bra att jag fick en förklaring hur det kunde uppstå...

Vi får väl se Stella får väl komma och hjälpa till med skurning av golven och diska under nästa vecka också om hon har lust.

Hem igen till fredagsmys framför tvn, balkongen kändes inte så lockande då det faktiskt regnade i fredags. Tydligen är regnet inte så vanligt men kommer komma oftare ju närmare sommaren vi kommer... :-) Barnen käkade chips och popcorn och nötter så att de inte ville ha kvällsmat... Nästa gång tror jag vi tar fredagsmyset efter vi har ätit, man äter mindre snacks då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar