söndag 13 februari 2011

Tillfällig lösning - Permanent sådan...

I torsdagskväll så kom Swifts chef förbi, det visade sig att han ville ha betalt för krockskadan som Suresh gjorde på bilen. Jag och Roger vägrade eftersom det var inte vi som körde, dessutom ville de ha betalt för att betala tvätt av sätena i bilen, det betalade jag dock eftersom ungarna har verkligen smutsat ner. Våran bil hade varit på service hela veckan och när den kom tillbaka hade vi äntligen fått skyddsklädsel i läder som är lätt avtorkat ifall barnen spiller eller har smutsiga fötter eller skor på sig. Det är oundvikligt att inte smutsa ner bilen med tre barn och så mycket damm och vatten som de är här.

Manju, våran numera permanenta chaufför hjälper till med lite inför festen på våran trappa utanför huset...
Dessutom sitter man mycket mera i bilen här än hemma. Hur som helst så diskuterade vi även ifall Suresh skulle komma tillbaka till oss. Både jag och Roger har kännt de senaste veckorna att om inte Suresh kom tillbaka snart så ville vi behålla Manju istället.

Swiftchefen sa att Suresh inte kommer tillbaka och vi fick till våran glädje höra att Manju kommer bli våran permanenta chaufför framöver. Så skönt att få besked och dessutom få det vi ville. På fredagen fixade vi så att de inte skulle behöva ringa ifrån grinden något mera. Man fixar som ett id-kort. Nannu har ett också så att de släpper in dem på området.

Så himla bra och nu slipper jag oroa mig för att vi ska få en tredje person som chaufför. Det finns dock inga garantier, men Manju är en klippa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar