söndag 20 februari 2011

Torsdag - Leela Palace

I torsdags så var jag äntligen på Leela Palace och OWC (Overseas Womens Club) coffemorning. Varje torsdag så samlas alla medföljandes expats på kaffe eller te och man kan bli medlem i OWC och få hjälp med att hitta maid eller kock eller nannys etc. Det är ett ställe där man kan engagera sig i och är en internationell variant av SWEA, med den stora skillnaden att alla utländska expats i Bangalore är välkomna, även hemvändande indiskor eller indier är välkomna.

Alla fikar och samtalar inne på Leela Palace
Det är ett enkelt sätt att komma in i gemenskapen i Bangalore och få ett kontaktnät snabbt och relativt enkelt om man har lust och tid. Mitt syfte var att betala medlemsavgiften så att jag kunde bli medlem och få tillgång till mailen samt få tillfälle att träffa lite andra svenskar och andra. Jag hade stämt träff med A, men väl där så dök det upp ett helt gäng med svenska fruar som jag med glädje snackade och fikade med.

Olivia var med och låg mest och log  i soffan brevid mig om hon inte var i någons knä
Efter en hel vecka med en sjuk Roger hemma så längtade jag efter lite annat sällskap. Det enda molnet på himlen var att Nannu inte hade kommit för hon hade ont i fingret. Jag hade lite svårt att tro på att hon hade ont i fingret, mer om det i nästa inlägg...

Oavsett jag klarade av anmälan direkt och sedan fikade jag och snackade skit med de andra svenskarna. Därefter ville A åka hem men jag hade fått Roger att gå och hämta Alexander och kände att jag hade tid att käka lunch. (Roger tog sig dit i solglasögon då han fortfarande var knallröd i ögonen)

Vi tog oss till en restaurang på en gata i närheten av Leela Pallace som hette Sunnys. Där åt jag lax som var himmelskt god, första gången jag åt lax sedan jag kom till Bangalore. I vanliga fall hemma i Sverige äter vi lax kanske 1-2 gånger i veckan så det saknar jag verkligen här även om det finns annan bra fisk.

Olivia passade dock på att bajsa ner sig och jag fick byta blöja och kläder på henne inne på toaletten på golvet då alla toaletter där jag varit med henne på saknat skötbord. I Bangalore har de en bit kvar innan servicen för nyblivna mammor har blivit lika bra som hemma i Sverige. Men tack vare K så fick jag äta lite hon hjälpte till med Olivia.

Åkte sedan till WeCare för att hämta Sebastian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar