söndag 13 februari 2011

Lyckad bjudning med indiskt tema...

I fredags så hade jag och Nannu en hektisk dag. Direkt efter att jag kom hem ifrån Sebastians dagis så åkte jag och handlade det sista grejerna inför den indiska buffen som vi planerade inför kvällen. I början när vi flyttade hit så blev vi bjudna på middag hos familjen Ö och familjen E flertalet gånger och jag och Roger ville verkligen bjuda tillbaka.

Den fantastiskt goda egg masalan som tog slut denna kväll...
Så vi hade bjudit in till fest. Jag åkte vidare ifrån Hyper City till blomsterhandlaren och handlade fina blommor som jag ville ha hemma. Det är så himla billigt med snittblommor och ni vet att jag gillar att frossa i blommor hemma också så här kan jag riktigt tillgodose mina behov :-). Hem för att fortsätta och fixa till och börja laga maten.

Jag började med att göra det enda svenska och det var efterrätten en äppelpaj med smuldeg på. Därefter så hjälpte jag mest Nannu med vad som behövdes göras. Hon lagade flertalet rätter som jag kommer lägga in bilder på. Hur som helst så kom Roger hem tidigare för han kände sig inte hundra och det gjorde att jag slapp hämta Sebastian.

Hela buffen framdukad, tandoorichicken, chapatibröd, fried beef, beef stu, butter chicken, lammköttbullar samt köttbullar i sås, mm...
Klockan 6 anlände de första gästerna och vi inledde med snacks och drinkar/öl på balkongen i solnedgången. Efter att jag ammat så satte vi oss till bords och alla fick ta den mat de ville. Jag personligen tyckte en av sidorätterna var godast. Nannu hade gjort egg masala som var himmelskt god, mina grillspett vart inte lyckade så det var den sämsta rätten. Våran ugn hade inte tillräckligt bra grill funktion tyvärr.. Nästa  gång jag gör grillspett skall jag använda våran medtagna grill istället. :-) Vi var väldigt mätta och nöjda och sedan serverade vi kaffet och äppelkakan. Den blev väldigt lyckad också eftersom stora flertalet tog mer än en portion.
Alla utom barnen och Roger är bakom kameran, Familjen E och Ö.

Tack vare Nannu så blev kvällen väldigt lyckad...

2 kommentarer:

  1. Tack för senast igen! Fantastisk buffé ni fixat. Håller med om att Egg-masalan var sååå god!
    Synd om Roger! HOppas han inte tyckte vi stannade för länge!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Han hade nog krashat oavsett vilken tid ni hade gått. Vi hade jättetrevligt så varför skall man gå hem tidigt... :-)

    SvaraRadera