söndag 13 februari 2011

Mera sjukdomar...

I fredags efter att gästerna gått så krashlandade Roger, han låg under täcket och hade frossa. Han har förmodligen fått samma sak som mig och igår lördag åkte vi direkt till doktorn för att få medicin. Roger har kännt sig dålig hela veckan men det har liksom inte brutit ut på honom. Så himla typiskt och jag tycker att nu får det räcka med sjukdomar i den här familjen.

Gladiolus i nyinköpt vas utanför dörren
Jag tog mig dock ut ändå och tittade på lite möbler för våran terass på nedervåningen utanför matsalsdelen. Tanken är att vi skall ha en liten sittgrupp där så att vi kan sitta och dricka kaffe/te därute i det fria och få frisk luft och kanske lite sol också.

Jag köpte dock inget eftersom Roger skall vara med på inköpet men jag rekade lite som sagt. Igår hände det omöjliga ni vet torktumlaren som jag försökte köpa i början som stått i garaget för bortforsling, det ringde på dörren och där stod det en gubbe och ville att jag skulle ge honom torktumlaren, han kom på motorcykel så jag förstod inte hur han skulle kunna föra bort den, vi ställde den utanför och han hävdade att hans män skulle komma och hämta den senare. Jag såg det inte hända men idag är den faktiskt borta...

Jag hade förlorat hoppet om att det skulle ske faktiskt, men det är en del av charmen med detta land att det händer när det händer...

Blomsteruppsättning endast 200 INR ca 31 kronor
Oavsett så kom Stella för att hjälpa oss med disken och tanken var att hon skulle städa lite också, men helt plötsligt hade vi inget vatten. Det visade sig att hela Palm Meadows var utan vatten ett par timmar. Hur som helst så hann hon diska och hon hjälpte till med Olivia så att jag kunde åka iväg en stund trots att Roger var sjuk.

Orsaken att Stella kom var att Nannu inte kunde jobba igår och jag kände verkligen inte för att diska all den disken för hand som blev. Betalar hellre till någon som faktiskt behöver pengarna bättre än mig.


återstående blommor från förra veckans inköp av blommor prydde mitt hyllan...
tillsammans med veckans inköp för festen...
Dessutom hade A med sig den här fina buketten när hon kom..

3 kommentarer:

  1. Var har du köpt den fina vasen till Gladiolusen?
    /Annelie

    SvaraRadera
  2. Den köpte jag längs med vägen på väg mot New Frosties, strax efter de som bara har pallar i bambu att sälja. Han hade jättemycket fint att sälja. Jag köpte en stor och en liten...

    SvaraRadera
  3. OK tack ska kolla där. Måste piffa upp entren lite!

    SvaraRadera