onsdag 9 februari 2011

Massage är skönt...

Idag har jag haft det lite lyxigt och jag fick känna på den där rollen som lyxhustru som jag skojade om innan jag åkte. Jag hade bokat en ryggmassage och en huvudmassage kl 11.30. På så vis skulle jag hinna med att massera mig, äta lunch och sedan hämta Alexander vid busshållplatsen samt sedan vidare till WeCare och hämta Sebastian.

Blomsterprakt i vår närhet.
Dock ringde de och sa att det måste senareläggas (min massör skulle komma in senare till jobbet), typiskt Indien skulle jag vilja säga. Istället så åt jag lunch, träffade Alexander och skickade hem honom på cykeln med Manju som medföljare i bilen bakom och jag gick till massagen.

Jag kom in och jag fick en huvudmassage med olja, gissa om man var fin i håret efteråt, men min hårbotten mådde nog bra av det. (jag har alltid haft torr hårbotten) sedan kom ryggmassagen. Jag var mest ute efter att få bort mina knutar i axlarna som jag fått på senare tid. Hon var relativt duktig och massagen var inte för lös (jag vill ha min massage ganska hårdhänt då jag känner att det gör mest nytta då). Dock var hon lite för snabb i sina rörelser så jag tyckte inte hon nådde riktigt på djupet och man fick inte riktigt samma känsla. Men jag är nog lite bortskämd efter att ha gått på kinesisk massage två gånger i veckan i Shanghai. Dessutom har jag min massör i Sverige också att jämföra med som är outstanding... Han har räddat mig mer än en gång när jag fått nackspärr samt haft otroligt ont i ryggen en annan gång.

Intressant blomma på ett träd, ingen aning om vad det är.

Grannens balkong översållad av bougavilla(oklar på stavningen)
Hon fick dock väl godkänt ändå och jag kommer boka en tid igen och nästa gång skall jag nog försöka boka in mig på 120 minuters passet. Så himla skönt att det finns inne på området, nu skall jag bara komma igång med träningen också. Har siktet inställt på att simma eller spela badminton men då måste jag ha någon att spela med och jag är inte speciellt duktig heller... Simma är jag inte beroende av någon annan och det är en bra motionsform för någon som är otränad som jag är. Många här går på yoga men jag är inte helt frälst eftersom jag aldrig gillat det när jag provat i Sverige, men jag kanske måste ge det en chans.

Olivia äter gröt flera gånger per dag och visar mindre och mindre intresse för att amma (förutom när hon skall sova på kvällen) lite skillnad mot grabbarna som höll på i tio månader innan jag fick dem att ta flaskan. Vi får se om Olivia tar flaskan snabbare men oavsett så kommer hon nog att sluta amma tidigare än grabbarna. Skönt på sätt och vis för mig men det har gått jättesnabbt, ena veckan helammar hon och veckan därpå så äter hon gröt 3-4 gånger per dag och vill knappt ta bröstet. Gissa om det känns i kroppen...

Ikväll har Roger besök ifrån Sverige ifrån företaget och då blev jag helt själv med nattningen vilket jag inte kan minnas att jag varit någon gång förut här i Indien. I Sverige hände det men då var ju Olivia mindre och somnade tidigt. Ikväll var det lite bökigare, jag tog till film, först slocknade Alexander (han sover ju inte middag) sedan Olivia men Sebastian kollade klart på filmen (hitta Nemo, den var för spännande tror jag med hajar och allt) och sedan fick jag ligga en stund med honom i hans säng innan han äntligen slocknade halv tio.

Jag längtar tills Olivia somnar lite tidigare än halv tio då kanske man kan få lite mera tid kvällstid. Eftersom de andra i vanliga fall brukar sova runt åtta-halv nio.

Imorgon har Alexander sports day på skolan och så skall jag ha uppföljningssamtal med hans fröknar efteråt. Hoppas att de tycker att det går bra för honom. Dessutom skall jag och Nannu fortsätta och förbereda inför middagen på fredag då vi bjudit in lite folk för första gången.

2 kommentarer:

  1. Oj vad skönt det låter med massage!Det var roligt att skypa med er.Pappa har monterat en stor lysrörslampa över datorn (snyggt?)så att det ska bli tillräckligt med ljus så att vi syns. Kan inte klura ut hur jag ska lägga in bilder behöver instruktion! Jag går in och tittar om du mailat adressen.
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej Mamma, jag hade fel. Det går inte att lägga in bilder i kommentarerna. Jag trodde det för det går på andra ställen. Du får skicka bilder via email som jag sedan kan lägga upp på bloggen...

    Kramar Cissi

    SvaraRadera