lördag 5 februari 2011

fredagsmys som kom av sig...

I fredags gjorde jag inte många knop. Jag har ju fått böcker med containern så jag är inne i en läsperiod. Så skönt... Alexander hämtades vid bussen och sedan åkte jag tidigt och hämtade Sebastian då han blev hämtad sent på torsdagen pga svensklunchen. Han var dock bättre idag med förkylningsastman då jag skickat med medicinen. Tur han svarar på singular-pulvret. Hade inte varit roligt att behöva åka till sjukhus för andningen här.

Skall dock sägas till Indiens försvar så har han inte alls varit lika dålig här som hemma i Sverige. Dock kan det beror på att vi fick tag på rätt medicin strax innan vi åkte också iför sig. Men han verkar inte bli lika påverkad i andningen här som hemma i Sverige. Vi får väl se om det håller i sig.

Båda barnen lekte och stod i och vi väntade på Roger för lite fredagsmys, dock hann det bli mörkt och inte så inbjudande att sitta på balkongen. Istället blev det goda indiska köttbullar som Nannu hade gjort. Otroligt lyxigt att bara gå och värma maten när Roger kommer hem. Dessutom så god också.

Barnen somnade sent framför tvn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar