tisdag 8 februari 2011

Prata med Sverige

Idag har vi skypat med Alexanders gamla dagis hemma i Sverige. Så kul för Alexander att se sina gamla kompisar och jag tror att de tyckte att det var roligt att prata via datorn. De har något projekt på gång i den gruppen där de har fått lov att köpa in en dator och skaffa en skypeadress.

Mamma med Gustav och Athos, tack för bilden mamma...
Vi har även pratat med mormor och morfar och sett Gustav och Athos på skype.

Igår så handlade jag färskvaror på Foodworld och åt lunch på klubbhuset innan jag hämtade Alexander och Sebastian. Idag hade jag stämt träff med kära A och vi åt en lång lunch och pratade och åt god mat.

Dessutom så har jag bokat en massagetid på spat på klubbhuset. Har haft ont i nacken de senaste dagarna och ska kolla om det hjälper med lite ryggmassage och huvudmassage. Skall bli kul och se om de är lika bra som de kineser jag blev masserade av i Shanghai när jag bodde där i ett halvår. Då gick jag på massage en till två gånger i veckan. Svårslaget men jag skall ge dem en chans.

Ikväll skall vi äta fisk, dock fick Nannu laga till det på svenskt vis enligt mina instruktioner.


1 kommentar:

  1. Vad mysigt att hålla kontakten med dagis! Önskar vår skola hade visat något intresse!
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera