måndag 14 februari 2011

Klippa barnen...

Idag har jag försökt få mina byxor, men när jag provade dem efter att de lagt upp dem så vart de för trånga över låren, jag fick be dem ändra igen med en slip i sidan. Nytt försök i morgon.

Byggställningar a la Indien, undrar om arbetsmiljöverket skulle godta säkerheten på detta bygge hemma i Sverige, knappast...
Roger var hemma sjuk så på vägen hem tog jag två pizzor ifrån toscana med mig hem och passade på att köpa svarta och gröna oliver. Väldigt goda... Hämtade Alexander ifrån bussen och tog honom till bussen då han ville ha något att äta. (han blev besviken att de inte hade buffe, lite indien varning på honom. Hemma visste han nog inte ens vad en buffe var.)

Alexanders cykel hade däcket blivit platt igen. Denna gång fick Manju köpa ett nytt innerdäck. Hoppas att det håller längre än en dag nu...

Klockan fyra hade jag bokat klipptid för barnen för både Alexander och Sebastian började bli väldigt långhåriga. Jag fick två fina killar med mig hem.

Väl hemma så försöker man bara överleva fram tills de somnar. Alla hjärtans dag innebär romantiska filmer på alla kanaler. Har kollat på 27 dresses ikväll och den var lika sliskig denna gång som första gången jag såg den på bio.

Alexander somnade först, Olivia därefter och sedan slocknade Sebastian väldigt sent. Måste kanske minska ner sovtiden på dagis till en halvtimma istället för 45 minuter. Måste ta ett snack med dem igen om sovtider, tror inte att han bara sov 45 minuter idag.

Alla hjärtans dag idag, kram på er alla som är hemma i Sverige. Kram även våra vänner här i Bangalore..

1 kommentar:

  1. Då gick vi om varandra. Jag klippte mig 15 och var klar kvart i fyra! Usch så synd om Roger. Hoppas att han är bättre nu!
    Kram

    SvaraRadera