torsdag 3 februari 2011

Fylla förråden...

Efter en veckas sjukdom måste man fylla förråden, måndag till onsdag har jag varit och handlat färskvaror av diverse slag. Kött och fisk ifrån new frostys, frukt och ost och specirier ifrån foodworld, sorbet och även en sväng på Hyper city.

Nykokta jumbokräftor på kylning. Overkligt stora jämfört med vanliga räkor.
Dessutom har Nannu handlat kryddblandningar så att hon kan fortsätta och göra den goda indiska maten till oss.

Jag köpte även jumbokräftor denna vecka och jag kokade dem för man köper dem råa, det var första gången men jag tror att de de blev bra...

Nannu och jag har även fortsatt tömma kartonger även om jag varit lat och läst mycket bok. Jag fick ju mitt förråd av harlequin ifrån Sverige i fredags och har verkligen frossat i lättläst romantik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar