söndag 6 februari 2011

Olyckskorpen i familjen...

Idag har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Barnen lekte jättebra på förmiddagen. Vi kom ner sent för frukost och barnen lekte hinderbana då våran mellangrabb som tror att han är lika stor som storebror ramlade och slog sig igen. 

Blåslagen Sebastian, det finns många hårda kanter och golv att slå sig på...
Troligen fick han lite hjälp av storebror att göra sig själv illa, men han fick en jättestor bula i pannan som jag och Roger försökte kyla ner, men utan att få för Sebastian. Ett tag trodde Roger och jag att vi var tvungna att åka till sjukhuset och sy igen... Men nu ser han bara ut som om han blivit misshandlad :-(

Efter den lilla incidenten så fortsatte jag med frukostbestyren. Därefter så gick Roger och jobbade. Han skriver på ett patent för företaget och då behöver han lugn och ro och en stor skärm. Barnen kollade på tv och Olivia sov och jag kunde faktiskt surfa lite.

Glad Olivia äter gröt vid matbordet vid frukosten...
När Olivia vaknade så gick vi till klubbhuset för att käka brunch. Vi kände inte för att laga mat och det är väldigt bekvämt, tyvärr fick vi inte bord utomhus så vi satt inomhus. Åt en relativt snabb lunch och gick sedan hem igen och Roger fortsatte jobba och jag och barnen hängde framför tvn och kollade på film.

Fortfarande mätta sedan lunchen blev det yogurt och flingor till kvällsmat och sedan var det bad av tre smutsiga små barn inför veckan som kommer. Både jag och Roger känner oss fortfarande halvdåliga. Jag befarar att kuren jag fick inte bet, om jag mår sämre i morgon igen skall jag åka till läkaren igen.

De sjöng för oss idag igen på brunchen, vi beställde ABBA.
De kom ifrån gardinfirman idag och tog de rätta måtten till alla våra beställda gardiner, vi diskuterade också en lösning för solen på balkongen som de skall skissa på tills imorgon då jag skall delbetala gardinerna.

Norska familjen har kommit hem igen ifrån ett besök i Norge så Alexander har lekt hela dagen i princip med A deras fina dotter. Så skönt att han bara kan springa över till grannhuset och så har han sin kompis där...

Synd bara att Sebastian inte har samma situation, men han trivs så bra på dagis nu så han har väl sina kompisar där. 

Idag ringde våran ip-telefon, det var gammelmormor. Så skönt att hon bara kan slå numret hemma och nå oss fastän vi är i Indien till lokalsamtaltaxa. Visst är internet fantastiskt. Fast hon förstår nog inte för hon sa att vi måste lägga på för det blir så dyrt... 

1 kommentar:

  1. Hej,
    Jag hittar inte din mailadress. Skicka ett mail till mig på annika_mellbin(a)hotmail.com så ska jag skicka över info till dig för att komma med i Yahoo gruppen.
    kram Annika

    SvaraRadera