torsdag 24 februari 2011

Svensklunch med Alexander

Idag har jag varit på svensklunch med Alexander, varje månad träffas de svenskar som har tid och lust och käkar lunch ihop på någon restaurang. Idag var vi mitt emot Leela Palace på ett nytt hotell med buffe. Det var kanske inte världens bästa mat men sällskapet var trevligt.

Jag hade tyvärr Alexander med mig eftersom han fortfarande inte är frisk, hans antibiotika är slut men han har fortfarande feber. Precis som jag och Roger verkar det ta tid att bli frisk så han måste vara hemma i morgon också.

Nannu hade hand om Olivia och det gick bra. Hon verkade så glad så när jag dök upp. Framförallt var det skönt att slippa ha med både Olivia och Alexander.

Dagens lunch var också sista gången som A kunde vara med innan hon åker hem igen till Sverige. Så vi bjöd henne på lunch allihopa, vi var ca 17 stycken förutom Alexander...

Vädret är varmare nu och vi sover med öppna fönstren (med myggnät för självklart) under nätterna nu, snart får vi väl ta bort täckena och bara påslakan.

Innan lunchen handlade jag färskvaror på Hyper city.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar