torsdag 13 januari 2011

Altanmöbler på plats, nästan.

Idag torsdag kom äntligen möblerna till balkongen, dock saknas som vanligt en del av leveransen, denna gång var det barnens två småstolar i rotting som inte var klara ännu. Men gud så skönt det skall bli att i morgon sitta ute på altanen och vänta in helgen och kanske dricka en god drink och käka chips och andra godsaker. Har varit och bunkrat upp idag på en affär som heter Sorbet. Hittade bra pålägg samt ost och andra småsaker. Kul med en ny matbutik över huvud taget.

Blomsterprakt på ett av grannhusen.
Jag och Alexander har även hittat ett par svarta skor till skoluniformen, så på måndag när han får gå till skolan igen så kommer han vara fin i sin uniform och svarta skor till. Vi har även hittat de vita gympadojorna till torsdagar och fredagsuniformerna.

Jag var själv idag eftersom det är en indisk helgdag idag och i morgon så Nannu valde att vara ledig idag och komma i morgon. Det passar mig ganska bra eftersom jag har alla tre barnen hemma imorgon. Alexander för att han är sjuk, Sebastian för att Wecare har festivalstängt och Olivia är alltid hemma.

Mera blomsterprakt... Måste komma igång med min egen trädgård,
väntar dock på Suresh som jag vet vill vara med
Jag har även gjort en äppelpaj idag efter ha fått vänta på strömmen under flera timmar, jag har ström till kyl/frys och lampor och tvn, men inte till ugnen och micron vilket gör det svårt för äppelpaj skall stå i ugnen. Jag hade tänkt bjuda grannen S på kakan eftersom hon har hjälpt oss i samband med alla barnens läkarbesök, men när pajen väl var klar var klockan middagstid så det fick bli efterrätt efter middagen och jag får göra en ny paj senare till S.

När Roger kom hem åt vi middag och sedan smet han iväg för att spela badminton med F. Själv har jag fortfarande inte kommit igång med någon träning. Har helt enkelt inte haft varken ork eller tid. Jag tror att jag kommer försöka gå iväg någon timme när barnen är på skolan och Olivia kan vara med Nannu och simma på klubbhuset. Vi får väl se, många här går på yoga, jag tror dock att jag inte är så förtjust i det jag får kanske prova...

1 kommentar:

  1. Skönt att ni äntligen fått era möbler. Det är ju såååå mycket skönare att kunna sitta ute på dagarna!
    Kram Annelie

    SvaraRadera