lördag 15 januari 2011

Försöka handla...

Idag åkte vi iväg för att titta på saker till balkongen samt lite gardiner. Dessutom skulle vi äta lunch. Problemet var att Sebastian somnade inte på vägen in till lunchen och det gjorde att han var övertrött och åt ingenting. Vi försökte sedan handla i shoppingcentret men gav upp då ungarna var helt omöjliga.

Kokbok för indisk matlagning...
Vi försökte även hitta kedjor till de fina lampor jag köpt på Fabindia men vi har inte lyckats ännu, vi var på Fabindia i Koramongalla (osäker på stavningen) men den kedja de hade där var inte standard utan de hade tagit det ifrån en annan lampa hävdade de. Blir att leta vidare i järnvarubutikerna längs med vägen. Mitt emot Fabindia låg ett stort Crossword (bokhandel för er oinsatta i Sverige :-) ) Jag och Roger gick in, båda två gillar böcker och även Alexander har börjat visa intresse för anteckningsblock, målarböcker och för att inte tala om tejp och pennor och sådant. Det slutade med att jag hittade en indisk kokbok, tanken är att jag skall peka på en bild och säga till Nannu att det här vill jag att vi lagar ihop samt jag vill kunna laga indisk mat själv och så hittade jag även tantsnusk ni vet ( Nora Roberts, mina sparade olästa harlequin ligger i container) fast på engelska. Roger köpte två böcker av den typen han gillar som jag aldrig nästan läser :-) dessutom fick vi med oss två målarböcker till barnen samt två leksaker och ändå så behövde vi inte betala mer än ca 2500 INR = ca 400 kronor. Fatta vad billigt det är med böcker och sådant i detta land. Jag och Roger kommer nog handla ihjäl oss båda två. Vi skulle kunna vara i denna butik en hel dag om inte ungarna hade varit med förstås.

Blommor till balkongen och trädgården.
På vägen hem stannade vi för att köpa lite blommor, jag har väntat i det längsta för jag hade lovat Suresh att han och jag skulle köpa blommor, men sedan har ju han tagit ledigt 20 dagar och jag vill ha blommor nu. Vi har handlat till fyra hängamplar samt till blommor i fönstersmygen, dessutom har vi beställt 4 relativt stora palmer att ha som rumsavdelare uppe på balkongen. Nu måste vi bara hitta krukor också och sedan skall jag ringa trädgårdsmästaren så skall han få komma och plantera åt mig. (Något skall han väl göra för mina pengar :-)) Jag får köpa blommor till framsidan med Suresh när han är tillbaka.

Vi försökte hitta en matta att ha till vår balkong men det har vi inte hittat någon bra ännu, eller rättare sagt vi orkade inte längre. När vi kom hem så spydde Sebastian och vi tänkte jaha magsjuka, men sen nu ikväll åt han spagetthi och köttfärssås med glatt humör så förmodligen var det åksjuk han var och eftersom han inte åt lunch så hade han bara en clementin i magen och den är sur som tusan så förhoppningsvis var det falskt alarm. Han har i alla fall inte spytt ännu och det har gått många timmar sedan vi åt.

Nästa gång vi skall försöka handla gardiner och titta på inredningsdetaljer ihop så måste vi försöka få barnvakt. Det är omöjligt att ha med åtminstone Sebastian i den typen av affärer särskilt när han är trött. Vi får väl se jag får väl handla i veckorna när inte Roger är med, men vissa saker vill man liksom köpa ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar