torsdag 6 januari 2011

Olivia på 5 månaders koll...

Idag när vi lämnat Sebastian på Wecare så tog vi bilen hem till Palm Medows för att hänga på en av våra grannar. Hon har nämligen rekommenderat en doktor till Olivia. Jag behövde nämligen gå på 5 månaders koll med henne.

(Tänk min lilla tjej är redan 5 månader och hon växer så det knakar och i morse såg jag två tänder i gommen nere på väg upp. Inte undra på att hon är lite gnällig och dreglar hela tiden.)

Sagt och gjort vi åkte ner på stan och fick komma in i ett väntrum där jag fick gå förbi kön eftersom våran snälla granne ringt och förbokat oss. Kändes dock lite kymigt då väntrummet var sprängfyllt. Hur som helst vi kommer in och Alexander hänger vid min axel, han tycker det är skitjobbigt med sprutor men vill ändå vara med. Tror att han vill kolla att ingen gör hans syster eller bror illa.

Jag visade min svenska journal och fick två sprutor en i vardera ben, det var ingen simultant stick som BVC gör i Sverige så hon grät en hel del, dock så var det en doktor som gjorde det. En amerikans indisk sådan. Sedan vägdes och mättes hon och hon väger numera 6,5 kg så hon är rätt så tung. Även om hennes kusin vägde betydligt mera vid samma ålder :-)

Kändes konstigt att inte vara hemma på BVC men hon mår som en prinsessa våran lilla dam så jag är inte ett dugg orolig. Vi längtar dock tills containern kommer för då kan hon sitta med vid matbordet i sin egen stol. Det kommer bli kanon. Då kanske hon kan få lite gröt också och lite smakbitar vid bordet... Vi skall även prova 6 månaders vällingen när containern kommer. Hon är hungrig mest hela tiden just nu eller så är det tänderna som sagt som bråkar.

Olivia ligger och simmar i luften mest hela tiden så jag tror att hon kommer krypa till skillnad ifrån hennes bröder som hoppade över det och gick direkt. Skall bli kul och se även om jag inte direkt längtar till den fasen för det är rätt skönt när lagt barn ligger. Dock så är den fasen redan förbi då hon vänder sig och rullar redan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar