söndag 30 januari 2011

Måndag med halsont

I måndags så började jag känna av halsen och var väldigt trött dock skickades båda barnen iväg till dagis/skolan. Olivia började vara snorig också och nös och nös och nös. Jag fick frågan av Nannu om vi inte gav medicin till barnen när de är förkylda. Jag sa nja, vi har ju alvedon/ipren och så nässpray så klart, hon ville att jag skulle köpa en salva som man kunde smörja på bröstet på Olivia.

Manju fick i uppdrag att köpa när jag på hemvägen ifrån dagis stannade för att köpa medicinen. Det visade sig att det var en salva som stank vicks. Roger hävdar bestämt att han fick något liknade när han var barn. Själv kommer jag inte ihåg om vi hade det också.

Väl hemma ifrån Dagis åkte vi över på en snabbfika hemma hos I som nu har huset tomt igen efter att alla släktingar åkt hem. Det är alltid lika skönt att komma hem och ha maten klar bara att värma eftersom Nannu fixat det. Missförstå mig inte jag gillar att laga mat, men med tre småbarn så är det inte alltid det finns ork och tid att få till allting. Nu  kan vi äta god lagad mat och till och med ha grönsallad nästan varje dag. Om man dessutom börjar känna sig sjuk så är det ännu bättre med avlastning och hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar