tisdag 11 januari 2011

Söndag - hemma utan chafför

Söndag är den dag då chauffören får ledigt, det betyder att man är lite låst till att vara hemma. Ofta inget problem men man kan inte vara lika spontan som hemma i Sverige. Om man hemma känner för att åka iväg och bara hitta på något roligt så kan man inte det lika bra.

Söndagsmorgonen tog jag en promenad med Olivia i bärselen, hon väger dryga 6,5 kg nu så man blir lite svettig. Jag hade som mål att titta på en av de andra svenskarnas hus här på området. Tanken var att jag bara skulle gå förbi men när jag kom fram så var J ute på tomten och det slutade med att jag blev inbjuden på fika.

Stolt och duktig kille sitter i transportmedlet till och från läkarstationen för dagen.
När jag kom hem igen så slängde jag ihop en lunch och sedan tog jag och Alexander och Olivia en tur till klubbhuset medans Sebastian sov och Roger var hemma med honom. Vi tog varsin glass och Alexander lekte med en tjej ifrån Sverige som också bor på området uppe i lekrummet samt i lekparken.

Vid sextiden skulle Sebastian lägga om sitt bandage och jag och Roger planerade en promenad, men det slutade med att jag tog en Rickshaw (three-wheeler, autos) med Sebastian. Han blev överlycklig som ni ser på bilden. Vi kommer nog utnyttja detta transportmedlet på söndagarna när vi inte har någon chaufför i framtiden.

Resten av kvällen gick åt till att förbereda inför skolstart för Alexander och dagis för Sebastian. Jag såg verkligen fram emot att få lite tid med bara Olivia och jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar