tisdag 11 januari 2011

Måndag - ändrade planer...

Som vanligt i detta landet så blir det ändrade planer. Vi skickade iväg Alexander utan missöden på morgonen med skolbussen, Roger åkte till jobbet och Manju var i tid så att jag och Sebastian (och Olivia) kunde utan problem anlända till WeCare strax efter kl 9.00.

Väl där så fick jag veta omgående att Sebastian inte fick vara där, han hade ju bandage över sitt sår, tänk om något annat barn slet av det eller om han ramlade och gjorde illa sig igen på hakan. Sebastian började gråta när han insåg att han inte skulle få vara kvar. (Gissa om inskolningen blev omintetgjord i ett enda svep.) Jag frågade om han inte åtmistone kunde få vara kvar ett tag att leka ute och jag var kvar.

Det gick bra, under tiden Sebastian lekte gick jag in till den som tog emot våran anmälan och det slutade med att jag skrev under på ett papper att jag tog ansvar för ifall något hände med Sebastian under tiden han var där och lekte med bandage. Dessutom fick han bara var där i två timmar.

Sagt och gjort jag åkte hem ändå och hämtade honom vid elva. Jag hade en lunchdate inplanerad med tre andra svenskar, det blev att ta med både Olivia och Sebastian dit. Med lite hjälp ifrån snälla A så gick det någelunda att få i sig en god pepparbiff på Toscana. Dock så var jag ändå lite besviken eftersom jag fick byta blöja, amma och prata med Sebastian om vart annat när jag egentligen hade bara tänkt njuta av god mat och trevligt sällskap.

Väl hemma igen så skickade jag hem en febrig Nannu, med andra ord hade jag inte full hjälp heller. Hämtade Alexander vid bussen och sedan struntade jag att laga mat utan när Roger kom hem så beställde vi pizza ifrån Dominos...

Kvällen gick sedan åt att lägga barnen och därefter satt jag och Roger uppe med våra datorer, han beställde böcker och jag försökte lösa mina hotmail problem. Därav inga inlägg på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar