fredag 21 januari 2011

Halvsjuk...

Igår torsdag vaknade jag som vanligt och fick iväg ungarna till dagis och skolan. När jag kom hem hade först Nannu ringt och sagt att hon spytt hela natten så hon skulle inte komma. Jag kände mig själv lite lätt illamående direkt när hon sa det. (hade själv magproblem i måndags så jag kände mig skyldig, hon städar trots allt våra toaletter) Jag frös och hade ont i magen, dock hade jag bokat tid för manikyr och pedikyr och dessutom behövde jag klippa mig så jag tog en ipren och tog mig och Olivia till klubbhuset för en upp- fräschning.

Även tånaglarna fick färg..
Väl där fick jag pedikyr och manikyr samtidigt vilket gjorde det lite svårt att ta hand om Olivia, men det löste sig tack vare att personalen hjälpte till samt Manju kom till min räddning under ett tag. Så nu har mina fingrar och tår nagellack. Tror att det var senast i tonåren någon gång som jag faktiskt hade nagellack på tårna senast... :-)

Därefter skulle jag klippa mig, jag har varit lite nervös inför det eftersom jag i vanliga fall hemma i Sverige är rätt kräsen just vad det gäller håret. Min oro var dock obefogad jag är mycket nöjd så hädanefter får den manliga hårfrisören nog alltid klippa mig :-)

Även Olivia fick bli av med lite hår, äntligen...
Välfriserad och klar så tog jag mig till klubbhuset och tog en sen lunch och Alexander kom dit efter att ha anlänt med bussen ifrån skolan. Jag åt hamburgare och Alexander fick lite pomfritt. Därefter åkte vi och hämtade Sebastian. Väl hemma så tog min ork helt slut. Jag lät barnen härja fritt och jag orkade knappt mata Olivia. När Roger kom hem fick han laga maten och sedan sov jag efter att ha läst godnattsaga för Sebastian.

Antar att jag har en lätt förkylning eftersom orken bara försvann så där. Roger tror att det är för att jag sköljer  tandborsten under kranen, men jag sköljer först under kranen sedan med friskt vatten så jag tror inte att det är det som är problemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar