onsdag 19 januari 2011

Plantor för pyntning...

Idag har jag varit på en plantodling och handlat blommor och växter och träd. Det blev pelargoner till hängamplarna, rosor, klätterväxter, ett citronträd, ett mangoträd och något till fruktträd, samt ytterligare blommor jag inte har koll på vad de heter som min trädgårdsmästare och chaufför tyckte jag skulle köpa.

Ser ni citronerna som är på väg på plantan... Finns numera i våran trädgård.
Allt för det eminenta priset 735 INR ca 113 kronor, sedan var jag dock tvungen att köpa krukor och gödsel för lite mera pengar men ändå. Väldigt billigt, än så länge så ser mina plantor lite taniga ut, men i den här värmen med vatten så kommer pelargonierna ta sig hoppas jag. Dessutom så kan jag alltid köpa nya om de här dör. Men varför skall de göra det när jag har en trädgårdsmästare som ser till att de inte dör.

Resultatet blev i alla fall mysigt, dock måste jag och Roger fixa upphängningen av amplarna, de hänger just nu i orange snören. Inte direkt vad vi hade tänkt oss men det hänger där i alla fall. Det är nog typiskt Indien, de får jobbet gjort snabbt men kanske inte med den finish som man vill ha och så kan det dessutom bli lite halvfel som att jag lyckades få pelargoner men inte alla i samma färg utan lite blandat. Hur som helst så är balkongen betydligt bättre nu.

Bus med brorsan innan pappa kommer hem...
Sebastian är inne på sin andra vecka på dagis och han gråter fortfarande när jag lämnar honom och han börjar gråta när han ser mig när jag hämtar honom. Separationen är svår tydligen men enligt fröknarna så gråter han inte under dagtiden utom när han får mat han inte gillar. De förstår väl inte allt han säger heller så jag kan tänka mig att han frågar en hel del efter "min mamma". Det viktiga är att vi får in en rutin han behöver leksällskapet samt att jag vill att han skall kunna engelska han också.

1 kommentar:

  1. Åh, så härligt med lite nya blommor! Jag längtar verkligen efter lite värme just nu så jag kan plantera lite på balkongen och på kolonin :-)

    SvaraRadera