söndag 30 januari 2011

Däckad pga prickar på tonsillerna

Tisdagmorgon vaknar jag och inser att dagen kommer vara tung, jag har feber. Jag tror att det bara är en vanlig förkylning. När jag på onsdagen och torsdagen fortfarande har feber så fick jag till slut ta mig till läkaren och han säger att jag har vita prickar på tonsillerna och behöver antibiotika. Jag har dessutom fortfarande ont i halsen utan att vara snorig men väldigt slemmig i halsen.

Tydligen är åkomman väldigt vanlig här i Indien, men jag som aldrig brukar ha feber låg i sängen hela tisdagen och onsdagen och nästan hela torsdagen också. Då är det tur att Nannu jobbade på tisdag och torsdag och onsdag var det Indiens nationaldag så då var Roger hemma. Dock så blev det en väldigt tråkig nationaldagsfirande för våran del eftersom jag var däckad.

Nationaldagen verkade dock gå ganska obemärkt förbi här i Indien men det var tydligen parader på tv som Roger flippade förbi.

På onsdagkvällen fick vi då beskedet som vi väntade på, inspektionen av våran container skulle ske på torsdagen, det lät för bra för att vara sant. Vi hoppades på att få grejerna innan helgen och mycket riktigt så ringde de äntligen och sa att våra grejer skulle komma på fredagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar