tisdag 11 januari 2011

Trevlig eftermiddagsfika...

blev det idag hemma hos A, hon hade varit snäll och köpt en baddräkt ifrån Sverige till Olivia och jag ville betala vad jag var skyldig, vi satt på deras balkong under tak och åt kladdkaka och the och Alexander och Sebastian och Olivia var med.

Tidigare hade Nannu ringt och låtit ännu värre än igår. Dunderförkyld och fortfarande feber. Jag sa, stanna hemma kom inte hit och smitta oss :-)

Sebastian var sina två-timmar på Wecare även om de idag sa att han kanske kunde vara kvar lite längre imorgon eftersom han var ju försiktig och dessutom höll de andra barnen ifrån sig. (Min jämförelse i Sverige är väl att där hade de gjort sitt jobb och tagit hand om Sebastian oavsett om han har plåster på hakan, han är ju inte sjuk utan har bara ett sår på hakan som vi var tvugna att sy) Antar att de var rädda för de övriga barnen mest men min lille pojk kan säga ifrån både på engelska (stop it) och på svenska så att omgivningen förstår. Han har ju en äldre bror som han fightas med dagligen.

Innan fikat lyckades jag slänga ihop en taco-paj av resterna av tacoätandet i helgen och det innan Alexander kom hem.

Efter fikat så gjorde jag och Alexander läxan medans Sebastian följde med Manju (tror att det stavas så) och hämtade pappa, just nu övar Alexander på att räkna och skriva siffrorna mellan 1-6 och dessutom har han lärt sig bokstäverna s, a, i, p och nu senast n... Till varje bokstav så lär de ut en sång och en "action" för att han skall komma ihåg det lättare, dessutom skall han kunna skriva dem. Jag tycker han är jätteduktig med tanke på att han innan vi kom hit inte kunde skriva någonting och han var inte särskilt intresserad heller.

Nu förtiden sitter han alltid med en liten bok och skriver eller ritar...

Sedan åkte vi och la om Sebastians bandage som blir rätt skitigt på två dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar