tisdag 18 januari 2011

Magbesvär...

Igår måndag sprang jag mest hela dagen fram och tillbaka på toa. Rent generellt så har vi klarat oss bra men ibland har någon av oss dåliga magar här i Indien. Jag hade en sådan dag igår. Som tur var hade jag bara Olivia hemma och Nannu jobbade vilket gjorde att jag kunde ta det lungt och inte göra någonting förrän jag var tvungen att åka och hämta Sebastian på dagis.

Trädgårdsmästaren kom hit och förberedde inför planteringen av blommorna som inhandlades under helgen. Tänk vad lite grönt gör skillnad för under dagen kom även våra fyra stora palmer hemlevererade. Helt plötsligt såg balkongen lite mer ombonad ut och inbodd.

Soppa intogs på filten brevid Olivia i skuggan på balkongen.

Båda barnen var trötta efter första skoldagen efter helgen men tror ni att de ville gå och lägga sig. Inte då, det blev en kväll då man själv somnade när barnen somnade. Har varit alldeles för många sådana kvällar. Alexander hostar fortfarande på nätterna. Sebastian fick dock ta bort de sista stygnet under hakan, dock så sitter en liten bit  tråd kvar under hakan som vi skall försöka få bort när såret har läkt lite mera. Med andra ord springer han inte runt med bandage längre och slipper se ut som en liten tomte med skägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar