måndag 31 januari 2011

Fredagen 28/1 - Containern anländer...

Fredag morgon och jag börjar äntligen må lite bättre med hjälp av Ipren. Jag bestämmer mig för att ta Olivia på 6-månaderskoll och passa på att komma ut ifrån huset lite efter att ha spenderat hela veckan i sängen förutom när jag tagit mig till och från dagis med Sebastian.

Avprickning av kartonger och barnen leker med efterlängtade cyklar...
När jag är på väg därifrån ringer Roger och säger att våra grejer ifrån Sverige skall anlända kl 15.00 till Palm Meadows. Jipppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii säger vi, men samtidigt vågar man inte lita ett dyft på att det är sant. Dock så ser jag till att meddela grinden att vi väntar på våra grejer och att de skall släppa in dem, jag till och med får åka till administrationen för att meddela överchefen för grinden.

Kl 14.30 så kommer de före utsatt tid, det är organiserat kaos, Alexander är hemma, men Roger och Sebastian skall komma tillsammans med Manju då Roger väljer att sluta tidigare för att kunna hjälpa till. Tro mig det behövdes. Det anlände ca 10 stycken bärare och jag ville vänta in Roger så jag satte dem på att flytta de lånade möblerna till garaget så att de inte skulle vara ivägen för våra egna grejer.

forts... följer...

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du mår bättre! Det ska bli spännande att höra och se hur det blev med alla saker i containern!
    Kram Lotta

    SvaraRadera