tisdag 18 januari 2011

Byte av inhandlad vattenkanna...

Idag efter att jag lämnat Sebastian tog vi oss tillbaka till butiken där jag köpte krukorna för i samma butik köpte jag också en vattenkanna, problemet med den vattenkannan var att den endast hade en spridare och att det inte gick att ta av hatten så att säga. Vi åkte tillbaka och bytte till oss en mindre (tyvärr) vattenkanna av samma sort men där man kunde ta av spridaren.

Hatten passar nu, se så fin hon blev våran Olivia i mosters present.
Innan dess skulle jag besöka lifestyle för att titta på kläder då jag behöver mera byxor som inte är så varma. Då vi kom fram så var klockan 10.00 och det visade sig att de öppnade först 11.00 så istället gick jag runt inne i Spar som finns i samma byggnad och som hade öppet.

Väl hemma igen åt jag lunch och sedan skulle barnen hämtas och sedan bar det av till A som bjöd på fika ihop med ett gäng andra svenska mammor. Det pratades mycket om resor de skulle göras framöver, själv kände jag att jag inte alls var i samma fas. Vi har liksom inte ens börjat tänka på vad vi vill se förutom Bangalore. Självklart vill vi se mera men vi har liksom inte kommit i ordning ännu.

Jag har dock redan i Sverige tänkt att vi skall åka till Maldiverna när det passar, men inte än på ett tag. Sedan skall vi självklart åka till Kerala och så vill jag även gå på någon sorts safari. Vi får väl se om Goa blir på tapeten när vi får besök ifrån Sverige. ( För ni kommer väl :-), ni är alla välkomna att bo hos oss)

Vilken sötnos...
Idag fick vi besked om att våra grejer skall tullas denna vecka senast fredag och att vi förmodligen kommer få grejerna någon gång under nästa vecka. Jippii säger jag men jag tror inte på det riktigt förräns jag har fått grejerna hem hit till dörren då skall jag jubla på riktigt.

2 kommentarer:

  1. Roligt att ni fått blommor det lyser upp.Vad skönt att Sebastian tagit bort stygnen. Tänk att Olivia redan sitter! Kul att Alexander börjat med bokstäver ni måste träna på mormor och morfar.Sänder ett försenat Grattis till Roger! Hoppas ni får möblerna i helgen, för att inte tala om julklapparna. Kram A o R

    SvaraRadera
  2. Bra att hatten passar den lilla damen, här på västkusten klarar man sig bra utan solhatt. Här är det mössa fortfarande på huvudet. Idag skiner dock solen (3/2)vilket är underbart.
    Kram Cattis

    SvaraRadera