söndag 26 december 2010

5-år på juldagen blev Alexander

För precis 5 år sedan kom Alexander till världen, tänk vad tiden går, känns som igår jag kom hem ifrån familjen Fs julfirande och sov ett par timmar och vaknade av att vattnet gick. Tänk vad mycket som har hänt sedan dess, två syskon har han hunnit få, renoverat hela huset hemma, haft två olika uppdrag i jobbet, flyttat till Indien mm...

Ja må han leva, Alexander i den lånad sängen...
Jag smög i alla fall upp tidigt för att hinna vakna innan Alexander, dock hjälpte det inte innan jag var klar hade han vaknat och låg och låtsas sov i sängen. :-) Jag gjorde dock en liten bricka och vi gick in och sjöng för honom. Eller rättare sagt jag sjöng och övriga följde med.

Det blev lite färre paket då tomten har så många paket i containern som kommer senare. Dock fick han den utpekade transformen som han sett på Hyper City. Optimus Prime. Dock en aning avancerad. Roger spenderade hela morgonen åt att försöka lista ut hur man fick den från robot till lastbil. Till slut lyckades det. Jag skall lägga upp en bild på det när jag har en bra bild på den.

Båda barnen ville självklart "hjälpa" till.
Tårta skulle delas och fixas, jag ordnade själva fyllningen och tårtbotten gjorde jag på julaftonen. Dock fick jag ta Roger till hjälp för att få till vaniljsåsen då den skulle kokas. Lite knepigt med mängden men det blev bra och gott. Garneringen blev färska jordgubbar som det är säsong för just nu här i Indien. Gissa om det kändes som midsommar :-)

Fem ljus och flaggan från familjen D används flitigt här...
Roger fick sedan vispa grädden för hand eftersom elvispen är i containern och garnera konstverket och den blev så här fin och god var den också.


Bara dukningen kvar innan vi kunde njuta av tacos.
Kolla in storleken på avocadon, skalet är ifrån endast en avocado.
På kvällen åt vi tacos, jag hade smugglat med tacokryddor och guacamolemix och idag hittade jag mjuka tacoskal (vetetortillas) så då slog vi till. Särskilt som Stella hade köpt avocado till oss. Den heter något annat här som jag inte kommer ihåg just nu och är betydligt större. Det räckte med en. När vi skulle lägga barnen somnade både Roger och Jag och jag vaknade typ 2 och kunde inte somna om. Därför kommer dessa inlägg lite konstig tid. Var tvungen att gå ner och skriva lite för att kunna somna om.

1 kommentar: