onsdag 29 december 2010

Taket är nästan klart...

Stommen är målad, takpannorna på plats och allt ser bra ut förutom städningen, känns tråkigt att ha en stor fläck på det nymålade altangolvet.. Dessutom så vill vi att han bättringsmålar sidan så att det ser bra ut, ut mot gatan.

Förra året i januari såg Alexander ut så här, vattkoppor.

Sebastian likaså en vecka senare...
Men tänk de kom i måndags och nu är det onsdag och de är i princip klara, fantastiskt jobbat. Så nu har vi en balkong med tak men inga möbler att sitta på. Det skulle ta två veckor men som ni vet här i Indien kan det lika väl betyda tre veckor.

Ta tex vårat nya köksbord och barnens våningsäng, vi var lovade att få det innan jul, nu har det snart gått en vecka efter jul och vi har fortfarande inte fått grejerna, i måndags sa det tisdag och idag ringde de och sa att de behövde ytterligare en dag för att torka polish på bordet. Det är lite kallare än vanligt här i Bangalore så han skyllde på det. Vi sitter inte direkt i sjön eftersom de varit vänliga nog att låna ut en dubbelsäng till barnen och ett annat bord och stolar för oss under tiden men det är tråkigt att inte ha sina nya grejer och hela vårat hem känns så provisoriskt i och med att vi väntar på våra andra möbler också.

På tal om det i måndags fick vi besked om att båten med vår container anlänt till Chennai men vi har fortfarande inte fått order om att Roger skall åka dit och förtulla våra saker, vi hade hoppats att vi skulle få grejerna innan nyår men det blir nog efter nyår.

Idag har jag i alla fall fått mitt bankkort, vi har två kort kopplade till samma lönekonto, dvs Rogers :-) så nu behöver jag inte alltid ha cash utan kan betala med kort. Dock så har jag faktiskt lyckats betala med Rogers kort med min underskrift, skulle aldrig ha fungerat i Sverige men det gjorde det här.

Idag har vi tagit det lungt och gjort lite småärenden medans vi såg på hur arbetet med taket fortskred, Roger hämtade mitt kort ifrån hans jobb och jag handlade lite kött och tog ut pengar. Vi måste ju betala möblerna samt för takjobbet.

Idag har vi ätit världens minsta fläskkotletter, det var mera ben än kött så kändes det i alla fall och fettranden var extremt stor. Ja ja antingen får jag låta bli att äta det här eller så får jag se till att inspektera bitarna jag köper. Förra gången skickade jag Suresh och det kanske hade varit bättre att köpt just detta själv, särskilt som det var första gången jag köpte det.

Till lunch åt vi dock tunnpankakor efter ett recept jag hittade på webben. Pannkakorna vart väldigt goda med körsbärssylten samt vaniljglass, vanligtvis brukar Roger få steka pannkakor i detta hushåll men jag lyckades faktiskt steka några själv också idag som vart lyckade. Jag brukar inte ha tålamod att få till dem men det gick faktiskt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar