onsdag 22 december 2010

Lugn relativt trivsam dag...

har jag haft idag. Morgonen började rätt intressant med en Sebastian som ville åka med pappa till jobbet. Han kom hem glad efter att få ha åkt bil innan frukost. Fick inte ur honom ur bilen förrän vid 10-tiden. Han och Alexander lekte i bilen och stackars Suresh med...

Kökskåp med rätt funktion...

Men finish = noll, gör om gör rätt eller pengar tillbaka.
Jag och Alexander åt den vanliga gröten, jag tänkte inte flänga runt i affärer idag eftersom barnen behöver leka av sig så jag fick till slut med mig barnen till klubbhuset, där spenderade jag ca 1½ timme i lekrummet innan jag fick med mig Sebastian och Olivia ned för att beställa mat till en hungrig mamma. Jag helammar fortfarande så jag är vrålhungrig vid lunch eftersom Olivia har hunnit äta minst 3 gånger innan jag fyller på.

Alexander var kvar i lekrummet, när jag kommer till poolkanten där jag valde att sitta vid ett bord med parasoll eftersom helt plötsligt var det en fantastisk sommardag här i Bagalore. (Igår var det riktigt kallt då våran chafför hade en stickad tröja på sig likadant på morgonen, men vid lunchtid idag var det riktigt badväder och folk låg och solade vid poolkanten). Jag såg då till min glädje en av de andra svenskmammorna på området. A med en av sina två barn. Hon har en tjej som är ett år yngre än Alexander och hon sprang glatt upp till lekrummet för att leka med honom medans jag och A beställde mat till hela gänget.

Så underbart att få snacka lite strunt samtidigt som barnen kunde leka ihop. A och jag har inte träffats mer än som hastigast på luciakvällen häromveckan, hon har även en liten tjej till några månader äldre än Olivia som Alexander fick att skratta så hon kiknade under den kvällen så hon kom ihåg oss väl. Trevligt att träffa någon mer förälder som man känner kan bli en god vän.

Hur som helst vi hann väl inte mer än beställa så ringer Suresh, då är leveransen av det beställda köksskåpet på plats och ville ha betalt, vad gör man? A erbjuder sig passa barnen medans jag springer hem. Väl hemma konsterar jag att jag inte tänker betala mera eftersom skåpet i sig hade rätt funktion en finishingen saknas totalt. Kolla faneren på denna bild...

Så jag lämnar honom med nyckeln eftersom Stella är på g och jag inte är hemma ännu, samt förklarar för honom att jag inte tänker betala för en produkt jag inte är nöjd med och springer sedan tillbaka till stackars A som är sitter med fyra ungar vid poolkanten.  Jag hade glömt att de skulle komma med skåpet eller rättare sagt jag chansade på att de skulle komma vid 3 tiden istället som vanligt några timmar senare än de säger att de skall komma.

Tillbaka vid poolen njuter vi av en god sallad och efterrätt och dryck och barnen likaså och snackar skit medans barnen leker i lekparken. Sebastian ville sedan bada och eftersom jag inte hade badkläder med, det var ju kallt i morse :-) fick han till slut bada näck. Det är ju badkläder på men jag hoppades att jag skulle komma undan med detta eftersom han är så pass liten. Min enda skräck var att han skulle få för sig att han var bajsnödig i poolen men som tur var slapp jag det.

Dessutom sprang jag på amerikanskan ifrån Royal Orchid som snart kommer flytta in i Palm Medows också. Kul ytterligare en som man kan umgås med när man kommit mera i ordning här hemma. Gick sedan hem med barnen då Sebastian började bli lite väl trött efter lek och bad och mat, placerar bägge två framför tvn och hoppas på det bästa och efter lite mat till Olivia så kunde jag smita iväg med Suresh för att inhandla en handväska då min andra är trasig. Det blev en för 300 INR = 40 kronor, skall köpa en annan nere på stan men den får duga tills vidare.

Våran nyinköpta ugn
Väl hemma igen så konstaterade jag att ingen hade kommit för att packa upp ugnen och demonstrera så jag ringer killen på Hyper City som jag köpte ugnen av (tog självklart numret så att jag kan ringa och trycka på) och han säger att inom 48 timmar så ingen kommer idag utan i morgon. Jag påpekar då att jag helst vill använda ugnen idag och inte i morgon. Döm om min förvåning då en kille dyker upp efter en timme senare och demonstrerar och packar upp ugnen för 100 INR, så mina påtryckningar kanske fungerade. Tyvärr gällde det inte våra möbler, ni vet köksbordet med 8 stolar och våningsängen till barnen som vi var lovade innan jul, enligt idag skall det dyka upp tisdag nästa vecka. Vi får väl se det kan lika väl bli om två veckor. Men vi sitter inte i sjön eftersom vi har vårat lånade köksbord och sängar, men det vore skönt att få våra egna grejer.

Vi har sedan ett litet krig med barnen för att då dem att somna och när man halvgroggig efter att ha sövt barnen kommer ner vid 22.20 tiden och inser att internet är nere så blir man rätt förbannad. Jag skickar ett sms till internetkillen. Under tiden slog Roger in de sista? paketen. Nu är dock internet tillbaka, därav den sena timmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar