fredag 10 december 2010

Tisdag 7/12 Saknar varmvatten....

sedan ett par dagar tillbaka. Eftersom det är kallare än normalt så har vi inte haft varmvatten på morgonen och ibland inte även dagtid då vatten tas även ifrån tankarna på taket som värms av solen. Då solen inte varit uppe så har det inte fungerat så bra. Vi har i alla fall försökt få det fixat i ett antal dagar men det verkar vara imorgon som gäller.

När väl imorgon kommer så säger de imorgon igen. Mig gör det inte så mycket men Roger som vill duscha varje morgon innan han går till jobbet är det värre för. Jag får fortsätta tjata.

Vi har även saknat myggnät för järndörren i tvättstugan, det innebär att katter och andra smådjur hur lätt som helst kan ta sig in i vår tvättstuga, det gör väl inte så mycket men om man skulle råka glömma stänga dörren till tvättstugan så kommer man direkt in i köket. Mindre roligt. Dock kom äntligen idag en indier och mätte upp dörren och sa att vi till och med skall få en dörr med nät. (Det hade räckt med nät för grinden.) Problemet är att dörren skulle bli klar på "saturday" så det är bara att fortsätta att kontrollera att dörren är ordentligt stängd.

Dessutom dök internetgubben äntligen upp. Vi har försökt få internet sedan dag 1 vi flyttade in och nu fanns det hopp, men som ni vet kom vi inte online förrän kvällen därpå men vi kände i alla fall hopp om att få bli uppkopplade igen.

I övrigt var jag och Sebastian iväg och shoppade byxor till mig. Egentligen hade jag tänkt klippa Sebastian, men det visade sig att den manliga frisören inte var där av någon anledning och då tänkte jag vad spelar det för roll, en kvinnlig går lika bra. Inte då, det gick inte de vet inte hur de skall klippa en kille. Men jag tror nog att det inte var det utan mer det kulturella, kvinnor klipper helt enkelt inte män även fast mannen ifråga endast är 2½ år.

En rolig grej med byxinköpen, när jag väl hittat två par jag ville ha så säger expediten, betala för 2 och få 2 extra plagg. Sagt och gjort det var bara att fortsätta handla. Lite som hemma med tag 2 betala för 1 ni vet. Här gäller dock inte bytesrätt, det stod klart och tydligt att man måste prova allt för lämna tillbaka det kan man inte göra. Fick bli ett par mysbyxor samt en topp extra... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar