torsdag 16 december 2010

Trött på kvällarna...

är jag nästan jämt. Idag tex somnade jag när vi la barnen. Man ser fram emot kvällen hela dagen och när väl kvällen kommer så är man för trött för att göra det man vill...

Våran adventsljusstake med fem ljushållare
Idag har jag varit hemma av tvång, dvs bilen var med Roger på stan så jag hade inget annat val än att stanna hemma. Dagen har förflutit på bra då jag haft hjälp idag. Tack för det, för Olivia tar bara mer och mer tid och Sebastian är fortfarande dålig och varit grinig och gnällig. Kom på idag att jag borde börja medicinera honom mot förkylningsastman. Borde börjat samma dag som han fick feber. Vet inte om hjärnan fungerar lite sämre här nere men jag glömde helt enkelt bort det.

Han verkade bättre på förmiddagen som barn kan vara men sedan efter att han somnat efter vi hämtat Alexander vid bussen så ville han bara sitta i knät hos mig. Ganska jobbigt. Tur då att det bara var att sätta på potatisen och sedan värma köttbullarna och plocka fram en fräsch grönsallad till. Lyx i miniatyr. I övrigt så har Nannu städat och hängt tvätt och vikt tvätt... Eftersom vi inte har så mycket grejer måste vi tvätta hela tiden, ni vet handdukar och sånt som man hemma har många ex av som kan ligga otvättat utan att det gör något hemma men här behöver  man grejerna de få man har.

Olivia med en julstjärna i bakgrunden
Olivia har dessutom fått för sig att hon skall skita ner sig totalt och gärna även babysittern så den har också tvättats flitigt.

Hoppas att ni alla har uppmärksammat att jag lagt upp filmer på Alexander när han dansar dagen innan inför mig och sedan fredagens uppvisning på TISB, scrolla ner och klicka på bilderna så kan ni se en glad kille.

Det kan vara svårt att tro på morgonen då man skall sätta honom på bussen då har han haft det jobbigt även om han biter ihop. Jag och Roger tror att det han tycker är jobbigast är att han inte är i centrum hela tiden, ni vet hemma så kan han prata ihjäl en eftersom han har ett så stort ordförråd och han är väldigt verbal hela tiden. Helt plötsligt så är det ingen som förstår vad han säger när han pladdrar på. Vi håller tummarna att han kommer snart in i gamla gängor fast på engelska då...Han snappar upp ord varje dag så vi får väl se...

Sebastian och Olivia myser i soffan
Även Sebastian har lärt sig ord utan att ha varit på dagis, stop it, snake is in the grass etc...

Nannu och våran chafför Suresh har lärt sig svenska också, "bilar/bilen" (eftersom Sebastian säger det typ hundra gånger per dag) "Åka hem" tror jag också att de förstår för det säger Sebastian väldigt ofta särskilt nu när han är sjuk. Ibland undrar jag om det symboliserar allting, han menar liksom inte att han vill åka hem utan att han tycker synd om sig själv i största allmänhet och då kommer frasen åka hem för då får han Mammas och Pappas uppmärksamhet.

Oavsett så svider det i hjärtat när han säger det och man undrar vad man utsätter sina barn för. Dock vet vi att det kommer gå över men det är jobbigt att höra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar