torsdag 23 december 2010

Matlagning på schemat...

Idag har jag provat och invigt den nya ugnen, jag gjorde en köttfärspaj av överbliven köttfärs, gjorde även en potatisgratäng som skall ersätta janssons då vi inte har någon ansjovis att tillgå just nu. (tror dock att det finns att köpa men jag har varken tid eller lust att flänga runt för att hitta det när det bara är Roger och jag som troligast skall äta den). Dessutom har vi gjort julköttbullarna och jag har inhandlat formar så att jag kan göra tårtbotten till Alexanders födelsedagstårta.
Vår fina köttfärspaj i nya ugnen.

Idag kom takbyggaren förbi, han kunde tänka sig att påbörja jobbet då tillståndet för vårat tak är klart. Jag förslog måndag då vi inte vill ha massa hantverkare springandes hos oss under julhelgen, dock var de här för att ta lite mått och få handpenning (50 % av beloppet).

Dessutom kom klåparen till hantverkare och han trodde på fullaste allvar att han skulle kunna måla upp skåpet och få mig att vilja ha det. Till slut föreslog Suresh att vi skulle ringa Srini och mycket riktigt så skulle tydligen hantverkaren betala tillbaka mina pengar för skåpet. Ångrar att jag inte väntade på Suresh innan jag beställde det. Återstår och se dock om jag får några pengar...

Köksfläktskartongen fungerar också som leksak.
Våran köksfläkt har inte fungerat speciellt bra och idag kom en helt sprillans ny fläkt, dock är den inte så mycket bättre men jag vet i alla fall att den är helt ny.

När Roger kom hem så klädde vi granen och nedan ser ni slutresultatet. Alexander var helt upp i varv och exalterad som barn skall vara kvällen innan julafton.

Påklädnad pågår

Så här fint blev det.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt ni fått det! Hoppas att ni får en riktigt mysig julafon!
    God Jul till er alla!
    Kramar från Annelie, Fredrik, Karolina och Alexander

    SvaraRadera