fredag 31 december 2010

Kan någon som dricker kaffe komma...

Optimus Prime, Alexanders nya transformer. En av favoriterna just nu.
Ibland säger barnen så himla roliga saker. Idag när jag och Roger sitter vid frukostbordet och försöker ha lite vuxenkonversation så sitter Alexander brevid och tjatar. Han vill nämligen att Pappa skall komma och leka med honom och han ger sig inte i första taget. Då kläcker han ur sig. "Kan någon som dricker kaffe ta med sig koppen upp till rummet." Till saken hör att jag aldrig dricker kaffe.

Både Alexander och Sebastian behöver börja skolan/dagis igen. Tur är att jag nästa vecka börjar skola in Sebastian och veckan därpå börjar Alexander skolan igen. Vi behöver komma in i vardagsrutiner.

Tända och släcka, det är hopplöst här, det finns ingen logik i vilken knapp man skall trycka på. Varje gång jag försöker tända eller släcka en lampa får jag hålla på två-tre gånger innan jag får på/av den lampa jag vill. Sedan sitter det alltid en av och på knapp även till varje uttag, kan vara rätt så förvirrande när man råkat slå av den av misstag och man inte förstår varför uttaget helt plötsligt slutat fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar