torsdag 9 december 2010

Onsdag 1 dec - 3 veckor i Bengalure

Första natten i nya hemmet och 3 veckor i Indien…

Äntligen på plats, om än lite tomt och fortfarande fungerar inte allt som man vill och ungarna är fortfarande inte riktigt hemma, men det är skönt att vara på plats då vi hela tiden varit oroliga för att vi inte skulle få det hus vi ville ha. Nu börjar det riktiga livet, dock kommer jag inte känna mig som hemma förrän vi har våra ordinarie möbler på plats och man har gardiner och lite lull lull på plats. Idag blev TVn installerad, (dvs en indier kom hit packade upp den ur lådan och tog bort plasten och satte i kontakten) en annan kabeltv kille fick komma och installera kanalerna och på måndag nästa vecka skall vi få digitalboxen. Vi förstår dock inte riktigt vad vi skall med den till då vi har alla kanaler med bättre bild och ljud än vi hade på hotellet, dvs HBO, Star World, Playhouse disney och ett gäng med indiska kanaler…  (När detta läggs upp så har måndag kommit och ännu har vi inte sett någon digitalbox, jag tänker inte ringa och påminna :-))

Uppdraget för dagen förutom att få restpunkter avklarade i huset var att fixa en madrass, jag hade sett ett skjul vid vägkanten där de satt och sydde bäddmadrasser, jag och vår chafför fick en av dem att komma hem och mäta sängen och jag följde med tillbaka och valde tyg. Dagen därpå skulle det levereras, jag betalade ett förskott på ca hälften och resten skulle betalas vid leverans. Denna bäddmadrass kostade 3600 rupier (ca 600 kronor) LÄGG in bild på sängen och bäddmadrassen. Med andra ord ytterligare en natt utan bäddmadrass och med båda ungarna i sängen (Olivia sover som tur var i vagninsatsen som vi har med tills spjälsängen kommer hit med flyttlasset.)

Vi måste bara inhandla ett köksbord och stolar och säng till barnen. Det blir uppdraget för morgondagen. På kvällen gick vi till klubbhuset för att fira att vi kommit in i Palm Medows och att vi flyttat in, dessutom passade vi på att bli klubbmedlemmar. Mätta och glada gick vi hem igen och la oss i våran gemensamma säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar