fredag 10 december 2010

Andra advent, glöggparty..

Söndag vart en lung morgon som gick i städningens tecken. Vi grejade och åt lite köttfärsås. Vi har varit i köttbutiken och köpt upp oss på biff, köttfärs, kycklingfileer och dylikt. Skönt att kunna varva indisk mat med mer vanliga smaker om än inte alla tillbehör.

Vi har fått tips om en butik som heter SPAR (finns även i Sverige) men vi har inte tagit oss dit ännu. Får bli senare i veckan eller så får det bli nästa helg. Beror på om Roger skall med dit eller ej. Hur som helst vi hade bjudit in familjen E och familjen Ö (dock endast I eftersom L var i Sverige).

Vi hade laddat med mandel som var skalat och russin och så starkvinsglögg som jag unnade mig ett glas av. Även fast jag fortfarande ammar. Dessutom hade vi mjuk pepparkaka (som A hade med sig) och danska smörkakor, våra hårda pepparkakor glömde jag ta fram i stöket när alla gick husesyn och allt skulle fram. Barnen fick coca-cola eftersom vi bara hade med oss starkvinsglögg.

Kändes bra att kunna bjuda tillbaka och att man dessutom har kommit lite mera i ordning än tidigare.

Julstämningen fanns där om än lite konstig känsla att sitta i kortärmat och inte frysa en andra advent. Enda gången jag fryser är när jag sitter direkt på våra marmorgolv som faktiskt är riktigt kalla den här årstiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar