onsdag 15 december 2010

Skön hemmadag med maiderna...

Igår tisdag var jag bara hemma utan att åka någonstans över huvudtaget, det var skönt då vi flängt runt hela tiden i stort sett och jag ville vara hemma och ha koll på att huset blev som jag ville när jag hade bra hjälp. Skall bli så skönt när Nannu jobbar heltid och vi kan komma in i lite rutiner, nu känns det som vi ligger efter hela tiden och att man får börja om från scratch hela tiden.

Nannus indiska köttgryta
Vi städade och tvättade och lagade mat och jag kunde samtidigt leka med barnen och sitta själv med Olivia en stund och dessutom få maten lagad så att när väl Roger dök upp kunde vi bara värma god mat och äta till kvällsmat.

Strax innan Stella och Nannu skulle gå så gick jag iväg med barnen till klubbhusets pool för att bada, har varit betydligt varmare nu i ett par dagar så även fast det inte var strålande sol så kunde barnen bada. Det är dock ett äventyr att ge sig iväg med tre barn under fem till poolen. Särskilt som en vill åka rutchkana och en vill bara vara med mamma samtidigt som jag måste amma.

Hur som helst, träffade en tyska med två barn som jag pratade lite med hon hade precis flyttat hit och skulle förmodligen sätta sina barn på TISB också.

Jordgubbar med vispgrädde (arla) till efterrätt.
Hemma igen så sprang jag på den amerikanskan som Roger pratade med igår som varit så snäll och gett oss en jättefin leksak till barnen, helt nytt ouppackat. Hennes barn är för stora hävdade hon. Hur som helst hon och hennes dotter var på besök och gullade med Olivia. Sebastian verkade dock ha feber och han däckade uppe i våran säng.

Kul att prata med några grannar och få hemkänsla den vägen. Hemma i Västerås har vi så himla många fina grannar som ställer upp i vått och torrt så det känns bra att ha kontakt med grannar även här i Palm Medows. Flera som kan hålla koll på barnen också när de är ute och springer på gatan.

Vi väntade på hantverkare som vanligt som inte dök upp, eller rättare sagt de dök upp en annan tid än de sagt och då var jag inte hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar