torsdag 9 december 2010

Fredag 3:e dec - Besöka skolan och få lånemöbler...

Fredagen skulle jag till Alexanders skola TISB för att träffa hans lärare och diskutera hur vi kan stötta honom i skolarbetet. Ni vet han ligger en hel termin efter de andra eftersom han börjar mitt i terminen och de övriga har gått i klassen sedan i augusti.

Sedan han har börjat har han fått lära sig bokstaven S och sången till (the snake is in the grass), A som ants on my arm, T som i tennis. Dessutom förväntas han kunna det på engelska och skriva dem förutom dessutom siffrorna 1 - 10 och plus och minus. Gissa om det är tufft. Men Alexander tycker det är kul förutom på morgonen, men denna dag gick han till bussen utan gråt och tandagnissla.

Han får välja vem av oss som skall följa honom till bussen och han biter ihop och ger tummen upp. (Sebastian vill också åka med brosan på bussen) "Åka bussen broschan". Fredag det innebar att inte Nannu är här och hjälper mig, som tur är har familjen Ö lånat ut sin maid på eftermiddagarna som kommer och hjälper mig när inte Nannu är här. Hon kommer jobba heltid hos mig först i januari då hennes nuvarande familj åkt tillbaka hem igen.

Jag skulle vara på skolan 1.20 och när klockan var kvart i hade vi inte åkt ännu för vi väntade på någon hantverkare. Kommer dock inte ihåg vilken just nu men dessutom hade inte våra lånemöbler dykt upp ännu.

Vi hann dock i tid till mötet och när vi kom hem så stod ett köksbord där liksom en dubbelsäng med resårbotten (dock med plasten kvar). Jippi äntligen kan vi få ha sängen för oss själva åtminstone tills något av barnen vaknar och vill till mamma och pappa. Gud så skönt att få sitta vid ett köksbord igen.

Den kvällen åt vi kött och potatis och sås med champinjoner och en grönsallad, det kändes som hemma verkligen och vi tänkte att det här kommer nog gå bra ändå. Bra slut på en jobbig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar