måndag 27 december 2010

Sjukstuga...

Idag har Roger legat till sängs hela dagen. Han har förmodligen åkt på en förkylning men han har i alla fall legat däckad hela dagen. Typiskt när han är ledig och hemma och vi skulle kunna vara ihop hela familjen. Men förmodligen beror det just på det.

Vi insåg häromdagen att det är ungefär ett halvår sedan vi kunnat bara vara och slappa utan massa måsten. Så en del press har väl släppt under julen för oss båda. Därför är vi så trötta, jag kan inte hålla mig vaken medans jag lägger barnen och vaknar alldeles för sent och kan inte somna om.

Olivia men min indiska hjälp idag, hon vill inte ligga ner så ofta nu för tiden.
När jag insåg att Roger skulle ligga till sängs under dagen planerade jag in en lunch på klubbhuset, passade bra att det var Söndag och det betyder brunch. Denna brunch står sig slätt mot den vi hade på Taj West End men den var jättebra ändå. Dessutom käka lunch med tre ungar ute skulle jag aldrig ge mig på hemma i Sverige. Här vet jag dock att jag får hjälp.

I Indien så finns det alltid någon servitris över som ser när man behöver avlastning för att kunna äta. Under tiden jag åt så tog en vänlig indiska helt enkelt Olivia i famnen, dessutom hjälpte de Alexander och Sebastian att fylla på sina tallrikar när jag ammade. Helt fantastiskt. Inget ont om serveringspersonal i Sverige men där finns liksom ingen tid direkt för dem att hjälpa till på det viset. Dessutom skulle man anse att det var ens uppgift som förälder, vilket det är, men gud vad skönt det var att få hjälp så jag kunde njuta av lunchen något.

Fresh lime soda sweet, 3:e för dagen. Indiens nationaldryck.

Alexander i rutchkanan till barnpoolen vid klubbhuset.
Under lunchen träffade jag familjen Ö som äntligen lyckats få hit hela den planerade gästskaran. Det tog över en vecka för att alla skulle kunna komma hit till Indien tack vare snökaoset i europa. Under lunchen och efter lunchen passade ungarna på att bada medans jag drack fresh lime soda.

Julkortet, oklart hur länge vi haft det...
I morse när jag röjde lite kollade jag i Alexanders väska. Vad hittar jag där. Ett julkort från Mamma och Pappa som jag missat. Undrar om farbror Ks julkort ligger någonstans på Alexanders rum också. Måste leta vida tillfälle. Måste säga till Nannu och Suresh att om de tar emot posten se till att den hamnar i brevlådan så att inte fler brev går samma öde till mötes. Alexander fick ett julkort ifrån öppna förskolan häromdagen så han ansåg säkert att all post var hans. Så tack för kortet mor och far alltid lika kul att få post i sin brevlåda. Man känner att man bor någonstans när man får post.

Jag känner mig på dåligt humör, men det beror nog på att Roger är sjuk och ens planer för dagen blev lite spolierade pga det... Borde gå och sova så jag orkar med morgondagen. Saknar er hemma i Sverige och juldagstraditionerna och julskinka på hårt bröd med stark senap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar