söndag 12 december 2010

TISB show - Alexander dansar på scen...

Fredagen kom och jag och barnen förberedde oss inför att Alexander skulle ha sin uppvisning på skolan. Dagen till ära hade Alexander fått ledigt och sedan skulle vi skjutsa dit honom och jag och resten av familjen ansluta i aulan och titta på.

Alexander och Sebastian lekte hela dagen och sedan bar det av till skolan för att lämna av Alexander och mig och Sebastian och Olivia. Suresh åkte för att hämta Roger, under tiden så träffade jag båda Alexanders lärare och dessutom så gick vi tidigt till aulan, vi var först så vi bara väljde och vrakade bland platserna. Med andra ord hade jag åkte för tidigt.

Hur som helst så såg vi en fantastisk show, där Alexander dansade i ett av numrena.

Se filmen genom att klicka på bilden nedan, den är inte bästa kvaliteten men han är den som är till höger i bild. Vi kommer få filmen på dvd sedan ifrån skolan.

 Efter en ca två timmar lång show, bar det av hemmåt samtidigt som ca 1000 andra familjer, i alla fall när vi väl kom hem köpte vi pizza på dominos som vi frossade i för att fira att det gått så bra för Alexander. Han fick även sin uniform så på måndag kommer han ha uniform till skolan för första gången. Lägger upp en bild på det på måndag.

2 kommentarer:

  1. Hallå kusin vitamin!!! Åh, så roligt att se att du börjat blogga! Nu ska jag ta och läsa igenom dina inlägg. Sen undrar jag om jag kan nämna din blogg för en bloggvän i Shanghai? Hon har bott i Indien och jag vet att hon skulle gilla att läsa. Och du har ju bott i Shanghai!
    Stora och många kramar till dig och din familj! Jag länkar till dig på min sida :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta.
    Klart att du kan nämna min blogg för din väninna.

    Jag har lagt till en länk till din blogg på min sida också. Jag såg senare att du hade länkat till min blogg redan.

    Många kramar Cissi

    SvaraRadera