lördag 18 december 2010

Skön lördagskväll med fungerande internet och spotify...

Jag och Roger fick en lugn kväll när väl barnen hade somnat i tur och ordning, först slocknade Sebastian, sedan Olivia efter ytterligare en amning (ni vet hon brukar tanka rejält innan natten, i gengäld sover hon hela natten därefter) och därefter Alexander efter lite ryggkliande och godnattsång...

Sedan dess har jag bloggat, surfat och lekt med spotify och spelat julmusik, min favorit är självklart Carola, little drumboy etc... För mig är julmusik = Carola, men det finns annat också som är bra men det är väl lika bra att erkänna att jag är svag för Carola.

Så skönt att få en stund för sig själv efter en dag fylld av barn och nya intryck. Önskar bara att man hade sina egna möbler så skulle det vara okej.. Våran hästensäng tex...

Vi har haft lite problem med internet, det har lagt av vid 11 tiden de senaste dagarna men ikväll verkar det fungera peppar peppar. Nu är det bara hastigheten som kunde vara bättre, det hackar lite när man skall kolla på tex arga snickaren ifrån kanal5play. Dessutom fungerar bara ip-telefonen via datorn ännu. Vi vet inte vad som är fel men vi hoppas att det löser sig när våran router ifrån Sverige anländer.

Varför inte använda Skype säger ni, jo det fungerar jättebra men till tex mormor fungerar det mindre bra. Hon har inte dator och definitivt inte internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar