måndag 13 december 2010

Stressig dag med luciaknorr...

Idag har jag varit på Wecare för att skriva in Sebastian där. Tanken var att han skulle börja direkt, men när de vill ha en hel månads betalning för 7 dagar i december så valde vi att låta honom börja efter jul och nyår.

Våran Toyota som rymmer hela familjen plus chaufför.
Hur som helst så har jag träffat hans blivande fröken och sett lokalerna och lekplatsen. Det såg helt okej ut. Lite hög ljudvolym kanske men lokalerna var fräscha och det verkade vara upplagt på ungefär samma sätt som i Sverige med cirkelsamlingar, utelek, frukost och lunch och sovtid och lektid.

När jag kom hem så var det dags att göra lite middag, jag köpte bacon så en baconröra fick det bli, sedan bar det av till ett palats. Jag skojar inte en av svenskfamiljerna bodde gigantiskt, det var så stort att jag inte hann se alla rum under den tiden jag var där. Hur som helst så var det luciatåg som stod på programmet.

Jag fick dock ringa på Roger som fick hämta Sebastian, då han och Alexander inte kunde ta det lungt och höll på att förstöra hela föreställningen. De blev så exalterade då det fanns ett helt rum fullt med leksaker och de fick inte leka med det för att man skulle sjunga istället. Åtminstone Sebastian förstod inte detta.

Men sedan blev det ett luciatåg som gjorde att julstämningen kom lite granna i alla fall. Även om jag har svårt att komma ihåg att jag suttit och svettats under ett luciauppträde på det viset förut.

Väl hemma igen så tar energin slut, förmodligen försöker jag hinna med för mycket för tidigt och man orkar liksom inte riktigt. Jag får nog sänka ambitionsnivån lite och inse att jag har tre ungar som tar tid och då hinner man inte med allt man skulle vilja.

Om ni vill se foton ifrån luciatåget kolla in dessa bloggar, jag själv satt och ammade och kunde inte hålla i kameran, dessutom var inte någon av mina barn med i själva tåget...

Melting Pot, eller Ekdahls eller Ekbergs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar