söndag 12 december 2010

Torsdag 9/12 - Grejer fixas...

I torsdags så fick vi äntligen varmvatten igen. En rörmockare sprang fram och tillbaka och fixade och donade och tills slut hade jag ett skitigt badrum men en geiser som genererade varmvatten samt bättre tryck i kranarna.

Dessutom lyckades jag få den icke fungerade diskmaskinen bortforslad, se tidigare inlägg :-). Dock fick jag en torktumlare istället. Problemet är att den inte heller fungerade. Min andra hands affärer verkar inte vara så lyckade. Dock har jag inte förlorat pengar då jag inte betalat förrän jag sett att grejerna fungerar och eftersom ingen av dessa har fungerat så.. Det enda jag förlorat är tid och frustration över att man inte får något som fungerar samt kostnaden för att fixa så att vatten och avlopp och elen fungerade för diskmaskinen.

Dessutom kom det två indier som borrade hål för internet. Vad bra tänkte vi ett uttag, men icke sa nicke det var sladden som skulle dras genom hålet så att vi skulle slippa ha ett fönster öppet. Dessutom är vi lite arga för uppkopplingen håller inte den hastighet vi har blivit lovade samt att våran ip-telefon fungerar inte ännu. Vi tror att de måste öppna någon port för att det skall funka. Vi får se Roger får ringa och klaga imorgon (läs måndag).

I övrigt så var det torsdag det innebar att Nannu var här, underbart att ha någon redan på morgonen så hon städade och lagade mat och vilken mat det blev. Jättegott, någon kycklingrätt som jag inte vet vad det var men både jag och Roger och barnen tog flera gånger. Stella dök upp efter lunch och hon tog barnen till lekrummet och jag fick faktiskt lite tid med bara Olivia, det är nog första gången på länge. Kommer faktiskt inte ihåg när det hände senast.

Var en sväng och köpte upp mig på mera köttprodukter på New Frosties och jag kompletterings handlade vissa städprodukter som jag visste Nannu ville ha. På kvällen så gjorde vi inget speciellt utan åt bara mat och mös med adventsljusstaken tänd.

Alexander kom glad som en lärka ifrån skolan med sina kläder inför fredagens uppvisning.

Klicka på bilden ovan så får ni se Alexander dagen innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar