lördag 18 december 2010

Tur bör man ha...

när man skall shoppa julklappar med tre barn. Vi hade sådan tur att alla tre barnen sov när vi anlände till leksaksaffären som vi äntligen hittat. Jag och Roger kunde slutföra våra julklappsinköp. Äntligen, nu har vi bara småsaker kvar som att slå in presenter och få till lite julmat etc för att kunna fira julafton i Indien.

Hela familjen Dahlgren deltog i Luciatåget på "företagsdagen"
Kommer kännas konstigt att inte ha snö och familjen i närheten. Mamma och Pappa brukar ju nästan alltid vara hos oss mer eller mindre under julen. Framförallt att inte åka till min mormor, barnens gammelmormor kommer kännas jättekonstigt, kan inte minnas när jag inte varit hos mormor under julen senast.

Oavsett så kommer vi nog få en bra jul ändå.

Efter julklappsinköpen som gömdes under en filt i baksätet så gick vi tvärs över gatan till en taco bell, dock utan nötkött men det var gott ändå :-). Därefter korsade vi gatan en gång till (med livet som insats trots grön gubbe känns det som) för att kolla in SPAR och andra butiker som låg jämsides med leksaksaffären i ett shoppingkomplex.

Där hittade Roger skjortor, av dressman stil, fast inte lika dyra så klart. Faktum var att en skjorta vi köpte precis innan vi åkte till Indien fanns exakt likadan i denna butik. Hur som helst så var tanken att jag skulle köpa en ny handväska då min nuvarande väska givit upp (remmen har lossnat) men det glömdes bort.

I denna butik måste jag återkomma då det fanns jättefina vaser och annat fint på en av våningarna som vi inte hade tid att titta på med tre barn i släptåg. Här fanns de stora köksborden vi letade efter för ett tag sedan, dock betydligt dyrare än det vi inhandlade. Kändes som vi var i en butik som lika gärna hade kunnat ligga i Sverige förutom att det var indier överallt och färgerna är betydligt starkare och fler.

Väl hemma igen så hade vi fått ett julkort ifrån Sverige (tydligen kan man få vanlig post på en lördag). Det var B och Y ifrån öppna förskolan som skickat en hälsning. Nu vet ni att det kom fram som det skulle :-) Tack så mycket, Alexander blev väldigt glad, liksom jag och Roger som vet att det går att få fram brev hit.

En konstig grej här är att våran hyresvärd får sin post hit till våran postlåda, har inte fått klart för mig ännu om det är vanligt eller om vi skall säga till att vi inte vill ha det så. Vet inte om man kan förolämpa hyresvärden om man kräver att han skall adressändra. Känns dock inte kul att få hans post i våran låda. Men det kanske man vänjer sig vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar